Plaisio Blog

Shadow of the Tomb Raider Hands-On Review

Το Shadow of the Tomb Raider αποτελεί το 3ο και τελευταίο κεφάλαιο της Origin τριλογίας της Lara Croft, η οποία ξεκίνησε πριν από πέντε περίπου χρόνια, ενώ είναι ο 12ος κατά σειρά βασικός τίτλος στο franchise του Tomb Raider

Ιδιαίτερες συστάσεις σχετικά με την ταυτότητα της ηρωίδας δεν χρειάζονται, μιας και η Lara Croft βρίσκεται μαζί μας από το 1996. Έχει πρωταγωνιστήσει σε τρεις ταινίες (η πιο πρόσφατη από αυτές ανέβηκε στις κινηματογραφικές αίθουσες τον περασμένο Μάρτιο), ενώ οι τίτλοι της σειράς έχουν πουλήσει μέχρι σήμερα περισσότερα από 63.000.000 αντίτυπα!

Η έννοια του reboot (γιατί περί reboot πρόκειται), είτε αναφερόμαστε σε κινηματογραφικές παραγωγές είτε σε βιντεοπαιχνίδια, δεν είναι αποτελεί κάτι καινούριο, καθώς μέσω αυτής της διαδικασίας εξασφαλίζεται η «μακροζωία» των χαρακτήρων και το προϊόν συστήνεται σε ένα νέο δυναμικό κοινό.

Ας ρίξουμε λοιπόν μία “spoiler-free” ματιά στο τελευταίο δημιούργημα των Square Enix, Eidos Montréal και Crystal Dynamics, στο οποίο, για μία ακόμη φορά, η Camilla Luddington αναλαμβάνει το ρόλο της Lara Croft και μεταμορφώνεται σε Tomb Raider, ξεκινώντας από το Μεξικό και καταλήγοντας στην επικίνδυνη ζούγκλα του Περού.

Η πρώτη εντύπωση μετράει

Οπτικοακουστικά, το Shadow of the Tomb Raider σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή!

Αν και χρησιμοποιεί την Foundation Εngine που είδαμε και στο Rise of the Tomb Raider, το τμήμα R&D της Eidos Montreal έχει κάνει κάποιες νευραλγικές, ας μας επιτραπεί η έκφραση, παρεμβάσεις και την έχει αναβαθμίσει σε εξαιρετικό βαθμό.

Σε ό,τι αφορά τα γραφικά (παίζoντας σε PS4 Pro) παρέχονται δύο επιλογές: μία με έμφαση στην ανάλυση και μία έμφαση στο ρυθμό ανανέωσης. Επιλέξαμε τη δεύτερη, με το frame rate να κυμαίνεται από 40 ~ 60 καρέ χωρίς κανένα πρόβλημα.

Ελάχιστες ήταν οι εξαιρέσεις όπου η Foundation τα βρήκε «ζόρικα», ενώ εντοπίσαμε και κάποια επιπόλαια για το μέγεθος του τίτλου glitches.

Ζωντανά χρώματα, αντανακλάσεις, υφές, φωτιά, καπνός, νερό, χαμηλή βλάστηση, άγρια ζώα και ένα εξαιρετικό πεδίο βάθους συνθέτουν μία μοναδική ατμόσφαιρα, ενώ το ίδιο επιβλητικές είναι και οι εικόνες των τοπίων – ιδίως όταν η θέαση γίνεται από υψηλότερα σημεία.

Το SOTTR διακρίνεται για τις «σκοτεινές» κλειστοφοβικές στιγμές του, οι οποίες σίγουρα θα αρέσουν σε κάποιους, ενώ διαθέτει όμορφα action και flashback sequences. Το στοιχείο της μάχης περνά σε δεύτερη μοίρα, αναδεικνύοντας το στοιχείο της εξερεύνησης, τις μεγάλες σε έκταση περιοχές και τα εντυπωσιακά Challenge Tombs.

Το επίπεδο των ηχητικών εφέ, του OST και του voice-over κινείται σε εξαιρετικά επίπεδα, με μία μοναδική Camilla Luddington και έναν εξίσου καλό Earl Baylon (Jonah Maiava), ενώ ακόμα και οι τρίτοι ρόλοι δεν υστερούν πουθενά – όπως άλλωστε συνηθίζεται στις AAA παραγωγές.

Στην «καρδιά» του SOTTR

Αφού κατεβάσαμε και εγκαταστήσαμε το SOTTR Croft Edition, το πρώτο πράγμα που παρατηρήσαμε είναι η προσαρμογή του παιχνιδιού στις ανάγκες του παίκτη, προσφέροντας δυνατότητα επιλογής δυσκολίας στους τομείς της μάχης, της εξερεύνησης και της επίλυσης γρίφων.

Αυτό σημαίνει ότι ο παίκτης μπορεί να επιλέξει πόσο «σκληροτράχηλοι» θα είναι οι μισθοφόροι της παραστρατιωτικής οργάνωσης Trinity (κλασικά), πόσο επιθετικά θα είναι τα πλάσματα της ζούγκλας ή του βυθού, τον βαθμό καθοδήγησης/υπόδειξης αλλά και τη δυσκολία των γρίφων.

Ειδικά το τελευταίο καλό θα ήταν να το ανεβάσετε στο μέγιστο, μιας και εκεί βρίσκεται όλο το ζουμί.

Η Lara κουβαλάει δύο τσεκούρια ορειβασίας (μη αναβαθμίσιμα), τα οποία της επιτρέπουν να γραπώνεται ακόμα και κάτω από μεγάλους βράχους, ενώ για πρώτη φορά μπορεί να εκτελέσει rappeling (κατάβαση με ορειβατικό σχοινί). Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να κρεμαστεί από απότομες βουνοπλαγιές, να αιωρηθεί και να φτάσει στα πιο δύσκολα και απρόσιτα σημεία.

Ανασχεδιασμένο (αισθητικά) εμφανίζεται και το Skill Tree, το οποίο ως γνωστόν χωρίζεται σε τρεις βασικούς άξονες: Warrior, Seeker και Scavenger.

Εκεί θα ανακαλύψετε πολλές και ενδιαφέρουσες ικανότητες, με τις πιο χρήσιμες από αυτές να γίνονται διαθέσιμες μετά από την ολοκλήρωση κάποιου μεγάλου τύμβου (Challenge Tomb).

Περνώντας στους μηχανισμούς με τους οποίους πραγματοποιείται το crafting, η συλλογή αντικειμένων, η αναβάθμιση των όπλων κα., διαπιστώνουμε ότι παραμένουν αυτούσιοι με εκείνους των δύο προηγούμενων κεφαλαίων, με ελάχιστες προσθήκες, κάτι όχι απαραίτητα κακό, μιας και βοηθούν στην ταχύτερη διεκπεραίωση των διαδικασιών.

Και η συγκέντρωση πόρων ακολουθεί τα γνωστά βήματα, οπότε το «δισάκι» σας θα είναι μόνιμα γεμάτο. Οι στολές δεν αναβαθμίζονται, ωστόσο υπάρχει μεγάλη ποικιλία.

Skills & AI

Αρχικά, σας προτείνουμε να δώσετε μεγαλύτερη έμφαση στα swimming/breathing skills ώστε να αυξήσετε τις ικανότητες της Lara κάτω από το νερό, ενώ ακολουθούν τα skills που αφορούν το stealth, μιας και αυτά θα σας βοηθήσουν να κουμαντάρετε τα τσιράκια της Trinity.

Μικρά, φαινομενικά αθώα ψαράκια…

Μάλιστα, η Lara μπορεί να πασαλειφτεί με λάσπη και να γίνει «ένα» με τους γεμάτους βλάστηση τοίχους. Τα χτυπήματα με το μαχαίρι είναι ακαριαία, ενώ παραδοσιακά η ηρωίδα μας μπορεί να χώνεται σε θάμνους και να αναρριχάται σε δέντρα.

Και κάπου εκεί στο βάθος βρίσκεται καλυμμένη με λάσπες μία μικρή Lara Croft…

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το Eagle’s Talon, ένα νέο skill με τη βοήθεια του οποίου η ηρωίδα μας κρεμάει τους εχθρούς της από τα κλαδιά των δέντρων.

Σε αυτό το σημείο ανακαλύψαμε και μία από τις αδυναμίες του τίτλου, σε ό,τι αφορά το ΑΙ, με τα NPCs να δείχνουν «κλειδωμένα» στο σενάριο, επαναλαμβάνοντας κυκλικά τις ίδιες ατάκες, αδύναμα να κατανοήσουν τί πραγματικά συμβαίνει γύρω τους – ακόμα και όταν η Lara εξαφανίζει έναν έναν τους συνεργάτες τους.

Το επίπεδο επαγρύπνησης αυξάνεται όταν αντιληφθούν την παρουσία εισβολέα και μπορούν να γίνουν ιδιαίτερα επικίνδυνα, αλλά σε γενικές γραμμές οι ικανότητες της ηρωίδας μας δεν βρίσκουν (εύκολα) «ταίρι».

Εξερευνώντας…

Τύμβοι: το Α και όχι τόσο το Ω στα δύο τελευταία κεφάλαια του Tomb Raider, μιας και η ζυγαριά έγερνε συνεχώς προς τη πλευρά της ένοπλης σύρραξης, αφήνοντας τα Challenge Tombs «φτωχότερα» σε γρίφους και ελαφρώς παραμελημένα (από πλευράς μεγέθους αλλά και σχεδίασης).

Είναι φανερό ότι η Eidos Montréal άκουσε τους φανατικούς οπαδούς της Lara Croft και μείωσε σημαντικά τις ένοπλες αναμετρήσεις, οι οποίες στο Rise of the Tomb Raider ήταν πολλές και επαναλαμβανόμενες.

Στο SOTTR το πλήθος αλλά και η έκταση των τύμβων – μαζί με τις δεκάδες μικρότερες κρύπτες – θα ικανοποιήσουν ακόμα και τους πιο απαιτητικούς παίκτες. Οι αλληλουχίες που απαιτούν οι γρίφοι είναι συναρπαστικές και – ανάλογα με το επίπεδο δυσκολίας – χρειάζονται αρκετή ώρα για να ολοκληρωθούν.

Paititi: Η θρυλική χαμένη πόλη των Ίνκας

Ανεξιχνίαστα µυστήρια που ζητούν λύση, πανέµορφη φύση και Προ-Κολομβιανή αρχιτεκτονική: αυτή είναι η Paititi, αναμφίβολα μία από τις συναρπαστικότερες τοποθεσίες και το μεγαλύτερο hub που έχουμε δει ποτέ σε Tomb Raider.

Χωμένη μέσα σ’ ένα βασίλειο καταπράσινης, τροπικής φύσης, η πόλη αυτή έμεινε ανέγγιχτη από την τεχνολογική εξέλιξη και αποτελεί πλέον το κέντρο ενός αρχαίου πολιτισμού.

Άλλο ένα κομμάτι του παιχνιδιού στο οποίο η Eidos Montréal έδωσε ιδιαίτερο βάρος, μιας και αποτελεί την αφετηρία πολλών side-quests, τα οποία με τη σειρά τους προκύπτουν από την επαφή της ηρωίδας με τους κατοίκους της πόλης.

Κρύπτες, τύμβοι, σπάνιοι θησαυροί, παράξενα ζώα: όρεξη για διάλογο και για εξερεύνηση να έχετε και δεν θα απογοητευτείτε!

Το κλείσιμο μίας Τριλογίας

Συζητώντας περί Shadow of the Tomb Raider αντιλαμβανόμαστε ότι η σύγκριση με τους δύο προηγούμενους τίτλους είναι αναπόφευκτη.

Κάποιοι θα πουν ότι το σενάριο είναι προβλέψιμο. Κάποιοι ότι οι γρίφοι αποτελούνται από πολύπλοκα και εντυπωσιακά κατασκευάσματα αλλά δεν αφήνουν το συναίσθημα της πρωτοτυπίας που – ίσως – θα ήθελαν να αποδώσουν οι δημιουργοί τους. Κάποιοι άλλοι ότι η Lara υποφέρει από έντονες συναισθηματικές μεταπτώσεις.

Ίσως η Eidos Montréal δεν ήθελε να ξεφύγει πολύ από τα νερά της και να μας οδηγήσει σε κάτι εντελώς διαφορετικό. Σκεφτείτε ότι το SOTTR έρχεται μετά από ένα δυνατό sequel, το οποίο είχε ήδη υποστεί αρκετές βελτιώσεις.

Είναι λοιπόν απόλυτα λογικό να υπάρχουν κοινά σημεία, ένα γνώριμο “flow” στο gameplay και ένα συναίσθημα ότι όλα έγιναν κάπως «βιαστικά».

Σίγουρα, θα θέλαμε να δούμε αυτό το κάτι παραπάνω, να περπατήσουμε το “extra mile” με τη Lara αλλά αυτό – σε καμία περίπτωση – δεν σημαίνει ότι το Shadow of the Tomb Raider δεν είναι ένας εντυπωσιακός action-stealth-puzzle blockbuster τίτλος, ένα οπτικοακουστικό υπερθέαμα που ολοκληρώνει ιδανικά μία ξεχωριστή τριλογία, προκαλώντας περιέργεια και ανυπομονησία για το μέλλον της αγαπημένης μας ηρωίδας.

Αν μάλιστα δεν έχετε παίξει τα Tomb Raider και Rise of the Tomb Raider, μπορείτε άνετα να ξεκινήσετε με αυτό.

Συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία και των δύο και θα σας χαρίσει το λιγότερο 20 ώρες περιπέτειας, περισσότερες αν θελήσετε να εξερευνήσετε ακόμα και την παραμικρή γωνιά του χάρτη, ενώ με το New Game Plus Mode και τα τρία νέα Paths, η διάρκεια αυτή σχεδόν διπλασιάζεται!

Ευχαριστούμε θερμά την CD Media για την παροχή του Review Code.

Η άποψη μας

Pros: Σκοτεινή ατμόσφαιρα, μεγάλα και συναρπαστικά Challenge Tombs, εντυπωσιακά γραφικά, ικανοποιητικοί γρίφοι.

Cons: Προβλέψιμο σενάριο με ανομοιόμορφη δράση, ανιαρά side-quests, skills που δεν χρησιμοποιείς ποτέ.

 

Η δοκιμή του Shadow of The Tomb Raider έγινε σε PlayStation 4

Τίτλος
Shadow of The Tomb Raider

Είδος Παιχνιδιού
Action / Adventure

Εταιρεία Ανάπτυξης
Crystal Dynamics, Eidos Montréal

Εταιρεία Έκδοσης
Square Enix

Πλατφόρμες
PlayStation 4
Xbox One
Windows PC

Β. Ορφανίδης

Xmas 2018