Μπαταρίες από θαλασσινό νερό σχεδιάζει η IBM!

    Ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός που ακούει στο όνομα IBM αποκάλυψε ότι έχει αναπτύξει μία νέα γενιά μπαταριών, χρησιμοποιώντας υλικά από θαλασσινό νερό αντί των συνηθισμένων βαρέων μετάλλων -…

    IBM-Research-2
    Ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός που ακούει στο όνομα IBM αποκάλυψε ότι έχει αναπτύξει μία νέα γενιά μπαταριών, χρησιμοποιώντας υλικά από θαλασσινό νερό αντί των συνηθισμένων βαρέων μετάλλων - όπως π.χ. το κοβάλτιο - το οποίο αποτελεί την ακριβότερη από τις πρώτες ύλες των μπαταριών για ηλεκτροκίνητα οχήματα! Προϊόν συνεργασίας της μεγάλης «Μπλε Κυρίας» με το Τμήμα Έρευνας & Ανάπτυξης Βορείου Αμερικής της Mercedes-Benz, της ιαπωνικής Central Glass (η οποία προμηθεύει τον ηλεκτρολύτη) και της αμερικανικής κατασκευάστριας μπαταριών Sidus, οι νέες μπαταρίες είναι πιο φιλικές για το περιβάλλον. Ο εξελιγμένος σχεδιασμός τους υπερέχει έναντι των συμβατικών μπαταριών ιόντων λιθίου - προσφέροντας υψηλότερη ενεργειακή απόδοση, μικρότερους χρόνους φόρτισης, μεγαλύτερη πυκνότητα, μεγαλύτερο κύκλο ζωής, μικρότερο κίνδυνο ανάφλεξης και χαμηλότερο κόστος παραγωγής. Σύμφωνα με τον Jeff Welser (Αντιπρόεδρο του Τμήματος Έρευνάς της IBM), το πρώτο πρωτότυπο θα χρειαστεί τουλάχιστον ένα χρόνο μέχρι να φτάσει σε πλήρως λειτουργική μορφή. Παράλληλα, η Young-hye Na (Manager, Materials Innovations for Next-Gen Batteries, IBM Research) εξήγησε τους λόγους για τους οποίους η εταιρία διερευνά τη χρήση εναλλακτικών πρώτων υλών για τις νέες μπαταρίες, μέσα από το επίσημο blog της εταιρείας: «Πολλά υλικά μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων των βαρέων μετάλλων όπως το νικέλιο και το κοβάλτιο, ενέχουν μεγάλους περιβαλλοντικούς και ανθρωπιστικούς κινδύνους. Ειδικότερα το κοβάλτιο, η μεγαλύτερη διαθεσιμότητα του οποίου εντοπίζεται στην Κεντρική Αφρική, περιοχή η οποία μαστίζεται από παράνομες πρακτικές εξόρυξης. Αξιοποιώντας τρία νέα διαφορετικά υλικά, ο συνδυασμός των οποίων δεν έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ για τη δημιουργία μίας μπαταρίας, η ερευνητική ομάδα της IBM έχει ανακαλύψει ένα νέο είδος χημείας για το σχεδιασμό μπαταριών, η οποία δεν απαιτεί τη χρήση βαρέων μετάλλων ή άλλων ουσίών που ενέχουν κινδύνους». Για την ώρα, οι κατασκευαστές προσπαθούν να μειώσουν την ποσότητα κοβαλτίου που ενσωματώνουν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, καθώς η ανάπτυξη της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να οδηγήσει σε έλλειψη του εν λόγω ορυκτού, τα αποθέματα του οποίου εντοπίζονται κυρίως στην Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό.