Mercedes-Benz: «Πράσινο φως» για το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης DRIVE PILOT

    Την έγκριση της Γερμανικής Ομοσπονδιακής Αρχής Μηχανοκίνητων Μεταφορών (Kraftfahrt-Bundesamt – ΚΒΑ) κατάφερε να αποσπάσει το σύστημα αυτόνομης οδήγησης DRIVE PILOT της Mercedes-Benz, το οποίο…

    Mercedes-Drive-Pilot-Main
    Την έγκριση της Γερμανικής Ομοσπονδιακής Αρχής Μηχανοκίνητων Μεταφορών (Kraftfahrt-Bundesamt – ΚΒΑ) κατάφερε να αποσπάσει το σύστημα αυτόνομης οδήγησης DRIVE PILOT της Mercedes-Benz, το οποίο προσφέρει στους οδηγούς τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3.
    Όπως έγινε γνωστό από την γερμανική κατασκευάστρια, το εν λόγω σύστημα θα είναι διαθέσιμο στον προαιρετικό εξοπλισμό της νέας Mercedes-Benz S-Class και της αμιγούς ηλεκτρικής EQS από τα μέσα της επόμενης χρονιάς και σύμφωνα με την απόφαση της αρμόδιας αρχής, οι οδηγοί θα μπορούν να το ενεργοποιούν μόνο σε συγκεκριμένα τμήματα του ομοσπονδιακού Γερμανικού Αυτοκινητόδρομου (Autobahn ή Bundesautobahn) με ταχύτητα κίνησης που δεν θα ξεπερνά τα 60 km/h. Εφόσον πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις, ο οδηγός θα είναι σε θέση να αφήνει το τιμόνι για να ξεκουράζεται ή να ασχολείται με κάτι άλλο, αφήνοντας στο DRIVE PILOT* τον έλεγχο του οχήματος. [caption id="attachment_75207" align="alignnone" width="1600"] Photo Credit: © 2021 Daimler AG[/caption] Παρόμοιο σύστημα αυτόματης οδήγησης, το οποίο φέρει την ονομασία Autopilot, διαθέτει και η γνωστή αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla. Ωστόσο, βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας το συγκεκριμένο χαρακτηρίζεται ως σύστημα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2, μιας και η εταιρεία δεν ξεκαθαρίζει ακριβώς τις δυνατότητές του. Το 2020 και έπειτα από προσφυγή του Κέντρου Προστασίας εναντίον Αθέμιτου Ανταγωνισμού, η εταιρεία του Elon Musk είχε βρεθεί αντιμέτωπη με το Περιφερειακό Δικαστήριο του Μονάχου, το οποίο - εφόσον έκρινε πως οι αναφερόμενες δυνατότητες του συστήματος Autopilot παραπλανούσαν τους υποψήφιους αγοραστές - μπλόκαρε τη διαφημιστική προώθησή του. [caption id="attachment_75211" align="alignnone" width="900"] Photo Credit: © 2021 Daimler AG[/caption] Συγκεκριμένα, η Tesla ισχυριζόταν πως τα αυτοκίνητά της θα προσέφεραν «δυνατότητα πλήρως αυτόνομης οδήγησης και εντός πόλης από το τέλος του 2019» (την πολυπόθητη τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 5), η οποία μέχρι και σήμερα δεν υφίσταται. * Τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3: τα οχήματα είναι σε θέση να αναλάβουν πλήρως την οδήγηση σε εθνικές οδούς, να ελέγχουν την προσπέραση και τους ελιγμούς αποφυγής, να επιταχύνουν και να φρενάρουν. Σε επικίνδυνες καταστάσεις, ο οδηγός ειδοποιείται να αναλάβει ξανά το τιμόνι μέσα σε ένα ορισμένο χρονικό περιθώριο.