
Η NVIDIA αποκάλυψε τη νέα σειρά GeForce RTX 40, η οποία σχεδιάστηκε για να προσφέρει επαναστατική απόδοση σε gamers και δημιουργούς περιεχομένου, με επικεφαλής τη νέα ναυαρχίδα, GeForce RTX 4090, η οποία προσφέρει έως και 4 φορές την απόδοση του προκατόχου της.
Μαζί με την GeForce RTX 4090, η γνωστή εταιρεία ανακοίνωσε δύο εκδόσεις της GeForce RTX 4080, με 16GB και 12GB μνήμης GDDR6X.
[caption id="attachment_88808" align="aligncenter" width="770"]
Jen-Hsun Huang, NVIDIA Founder & CEO[/caption]
Οι νέες κάρτες γραφικών βασίζονται στην αρχιτεκτονική «Ada Lovelace», τη γνωστή Βρετανίδα μαθηματικό που γεννήθηκε το 1815 και από πολλούς θεωρείται η πρώτη… προγραμματίστρια υπολογιστών. Σύμφωνα με την Nvidia, η νέα GeForce RTX 40-series προσφέρει τεράστιο άλμα στις επιδόσεις και στην ενεργειακή αποδοτικότητα, και αντιπροσωπεύει μία νέα εποχή στην ιχνηλάτηση ακτίνας σε πραγματικό χρόνο (real-time ray tracing) και στη νευρωνική απόδοση (neural rendering), με την τελευταία να χρησιμοποιεί Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) για τη δημιουργία εικονοστοιχείων.

«Η εποχή της ιχνηλάτησης ακτίνας RTX και της νευρωνικής απόδοσης βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και η νέα μας αρχιτεκτονική Ada Lovelace την οδηγεί στο επόμενο επίπεδο» δήλωσε ο Jen-Hsun «Jensen» Huang, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της NVIDIA στην ειδική μετάδοση «GeForce Beyond: Special Broadcast» που ουσιαστικά σηματοδότησε την έναρξη του συνεδρίου GTC (GPU Technology Conference). «Η (αρχιτεκτονική) Ada αποτελεί ένα κβαντικό άλμα (απόδοσης) για τους παίκτες και ανοίγει το δρόμο για τους δημιουργούς πλήρως προσομοιωμένων κόσμων. Με έως και 4 φορές την απόδοση της προηγούμενης γενιάς, η Ada θέτει νέα στάνταρντ στη βιομηχανία».https://www.youtube.com/watch?v=PWcNlRI00jo DLSS 3 Ο Jen-Hsun Huang ανακοίνωσε τις νέες GeForce RTX 4090 και 4080 (με νέους, 3ης γενιάς πυρήνες RT και 4ης γενιάς πυρήνες Tensor) και την τεχνολογία DLSS 3, η οποία φέρνει επανάσταση στην τεχνολογία νευρωνικών γραφικών (neural-graphics) Deep Learning Super Sampling στα παιχνίδια και στις εφαρμογές δημιουργίας. Η AI-powered τεχνολογία της NVIDIA μπορεί πλέον να δημιουργήσει ολόκληρα καρέ για ακόμα ταχύτερο παιχνίδι. Όπως μάλιστα λέει η εταιρεία, μπορεί και να ξεπεράσει τους περιορισμούς της απόδοσης των επεξεργαστών (CPU) στα παιχνίδια επιτρέποντας στους επεξεργαστές γραφικών να δημιουργούν ανεξάρτητα ολόκληρα καρέ. Η τεχνολογία υποστηρίζεται τις δημοφιλέστερες μηχανές τρισδιάστατων γραφικών στον κόσμο όπως είναι οι Unity και Unreal Engine και θα υποστηριχθεί από τις μεγαλύτερες εταιρείες ανάπτυξης παιχνιδιών, με περισσότερους από 35 τίτλους και εφαρμογές να κυκλοφορούν σύντομα.
- Οι streaming multiprocessors προσφέρουν απόδοση έως 83 teraflops - 2x απόδοση σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά.
- Η 3η γενιά πυρήνων RT προσφέρει έως 191 ray tracing teraflops - 2,8x απόδοση σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά.
- Η 4η γενιά πυρήνων Tensor προσφέρει έως 1,32 Tensor petaflops - 5x απόδοση σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά χρησιμοποιώντας επιτάχυνση FP8.
- Το χαρακτηριστικό Shader Execution Reordering (SER) που βελτιώνει την αποδοτικότητα της εκτέλεσης με το να αναπρογραμματίζει τις ροές εργασίας σκίασης σε πραγματικό χρόνο αξιοποιεί με καλύτερο τρόπο τους πόρους του επεξεργαστή γραφικών, με αποτέλεσμα η απόδοση ιχνηλάτησης ακτίνας να βελτιώνεται έως και κατά 3x και τα frame rates στα παιχνίδια έως και κατά 25%.
- Ο Ada Optical Flow Accelerator που προσφέρει έως και 2x ταχύτερη απόδοση επιτρέπει στην τεχνική DLSS 3 να προβλέπει τη κίνηση μίας σκηνής, επιτρέποντας την αύξηση του ρυθμού των καρέ χωρίς να υπάρχουν επιπτώσεις στην ποιότητα της εικόνας.
- Βελτιώσεις στην αρχιτεκτονική σε συνδυασμό με την κατασκευαστική μέθοδο 4nm της TSMC (4N) έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της ενεργειακής αποδοτικότητας έως και κατά 2x.
- Οι διπλοί επίσης NVIDIA Encoders (NVENC) μειώνουν τους χρόνους εξαγωγής στο μισό και διαθέτουν υποστήριξη AV Το χαρακτηριστικό NVENC AV1 encode θα υποστηριχθεί από τις OBS, Blackmagic Design DaVinci Resolve, Discord κ.ά.