![tile1](/sites/default/files/styles/article_full/public/post_images/tile1.jpg?itok=Ro8Ph-EJ)
Η αγορά νέων επίπλων γραφείου και εξοπλισμού είναι μια σημαντική απόφαση όχι μόνο επειδή συμβάλλει και στηρίζει την ευεξία και την άνεση του προσωπικού, αλλά επηρεάζει επίσης την παραγωγικότητα του γραφείου, οπότε παράλληλα είναι και μια μεγάλη ευθύνη η επιλογή τους!
Εμείς με αυτό εδώ το άρθρο - οδηγό θα προσπαθήσουμε να σας βοηθήσουμε έτσι ώστε να καταναλώσετε το λιγότερο δυνατό χρόνο, έχοντας εξ΄αρχής μια στρατηγική για το πως θα επιλέξετε τα κατάλληλα έπιπλα για το δικό σας γραφείο.
Ξεκινώντας να ξεκαθαρίσουμε ότι το κόστος αγοράς δεν είναι ο σημαντικότερες παράγοντας. Συνήθως ισχύει το γνωστό ρητό "ότι πληρώνεις παίρνεις", από την άλλη όμως στην εξίσωση για την επιλογή των κατάλληλων επίπλων πρέπει να βάλουμε ως κύριο παράγοντα το "τι χρειάζομαι" από τα νέα έπιπλα για το γραφείο.
Η επιλογή των επίπλων γραφείου είναι μια διαδικασία στην οποία θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας ένα μεγάλο αριθμό παραμέτρων, μεταξύ αυτών τα σημαντικότερα θεωρούμε πως είναι η άνεση, η εργονομία, η μακροπρόθεσμη αξία τους, αλλά και τα όποια - πιθανά - ειδικά αιτήματα υπάρχουν.
![](/sites/default/files/uploads/2019/04/tile1b.jpg)
Λειτουργικότητα και ευελιξία
Αρχικά προτείνουμε να εξετάσετε αν είναι δυνατό κάποια έπιπλα γραφείου να τα συνδυάσετε με πολλαπλές λειτουργίες. Σκεφτείτε την δυνατότητα κάποια από τα έπιπλα να εξυπηρετήσουν διττό ρόλο, δηλαδή για παράδειγμα ένα ντουλάπι να μην αποθηκεύει μόνο το αρχείο σας αλλά να είναι και η επιφάνεια που θα τοποθετήσετε τον κοινόχρηστο εκτυπωτή ή το φωτοαντιγραφικό σας. Αυτό θα είναι μια καλύτερη επιλογή το οποίο θα σας δώσει τη δυνατότητα να εξοικονομήσετε χρήματα και παράλληλα να μην κάνετε υποχωρήσεις στις ανάγκες σας. Στη συνέχεια θα πρέπει να σκεφτείτε τον προσωπικό χώρο κάθε εργαζομένου. Για παράδειγμα μια συρταριέρα με ροδάκια η οποία μπορεί να μετακινηθεί εύκολα επιτρέπει σε κάθε εργαζόμενο να φέρει το χώρο του γραφείου του στα μέτρα του και άρα να εργαστεί με μεγαλύτερη άνεση. Επιπλέον θα πρέπει να εξετάσετε υπάρχει ικανός αποθηκευτικός χώρος για τις ανάγκες τους. Μιλήστε μαζί τους, ρωτήστε τους, δείξτε τους τα έπιπλα και αφήστε να σας εκφράσουν την άποψη τους. Μπορείτε επιπλέον είστε ευέλικτοι ανάλογα με τις ανάγκες. Δεν έχουν όλοι οι εργαζόμενοι, ανάλογα με τη θέση τους, τις ίδιες ανάγκες. Είναι για παράδειγμα ιδιαίτερα πιθανό εργαζόμενοι που ξοδεύουν περισσότερο χρόνο εκτός γραφείου να μην χρειάζονται τα ίδια έπιπλα με εκείνους που βρίσκονται συνεχώς εντός. Ίσως τους εξυπηρετεί κάτι μικρότερο ή ένα κοινό τραπέζι εργασίας για να έχουν καλύτερη επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ τους που θα συμπληρωθεί με έναν πίνακα ανακοινώσεων για την μεταξύ τους ευκολότερη ενημέρωση. Ένα εργονομικό γραφείο είναι βέβαιο πως θα αυξήσει με τη λειτουργικότητα και την άνεση που προσφέρει την παραγωγικότητα.![](/sites/default/files/uploads/2019/04/tile0.jpg)
Η εργονομία
Οι εργαζόμενοι οι οποίοι το μεγαλύτερο διάστημα της ημέρας είναι καθιστοί θα πρέπει να έχουν μια άνετη καρέκλα και παράλληλα ένα άνετο γραφείο έτσι ώστε να διευκολύνουν την καθημερινότητα τους. Κάτι τέτοιο το υποστηρίζουν και πολυάριθμες μελέτες μιας και το αποτέλεσμα για τον εργαζόμενο αλλά και τον εργοδότη είναι να διευκολύνεται η εργασία άρα και καλύτερα συνολικά αποτελέσματα. Πως θα επιλέξετε τώρα κάτι εργονομικό και άνετο για τους συναδέλφους σας. Θα πρέπει να μπείτε "στη θέση τους" και να δοκιμάσετε ή να παρατηρήσετε το προς αγορά έπιπλο διαπιστώνοντας ότι έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις βέλτιστες εργονομικές πρακτικές. Για παράδειγμα στις καρέκλες θα πρέπει να υπάρχουν αρκετές δυνατότητες ρύθμισης έτσι ο εργαζόμενος να μπορεί να φέρει την καρέκλα στα μέτρα του με βάση το σωματότυπο του. Θα πρέπει να δείτε αν για παράδειγμα ρυθμίζονται τα μπράτσα, το κάθισμα σε ύψος, εάν υπάρχει υποστήριξη για τη μέση και άλλες τέτοιες λεπτομέρειες που θα κάνουν την πολύωρη εργασία ευχάριστη. Παράλληλα μπορείτε να έχετε υπόψη σας, με βάση την επιχείρηση σας, την ατμόσφαιρα που θέλετε να έχει το γραφείο. Αν για παράδειγμα πρόκειται για ανοικτό χώρο όπου θέλετε να διευκολύνεται την επικοινωνία και τη συνεργασία μεταξύ τους ή αν υπάρχουν ξεχωριστές θέσεις οπότε οι ανάγκες είναι διαφορετικές και εκεί θα πρέπει να σχεδιάσετε επαρκείς χώρους και ευκολία πρόσβασης. Επιπλέον σε κοινόχρηστους χώρους, όπως μια κουζίνα ή το εστιατόριο της επιχείρησης η ατμόσφαιρα μπορεί να είναι διαφορετική, ένα μεγάλο τραπέζι και μερικές καρέκλες για χαλάρωση στο διάλειμμα θα κάνουν το χώρο περισσότερο φιλικό.![](/sites/default/files/uploads/2019/04/tile3.jpg)