Stadia: Η νέα cloud-based gaming πλατφόρμα της Google!

    Στο πλαίσιο του στο GDC 2019 και δια στόματος Sundar Pichai, η Google ανακοίνωσε την cloud-based gaming πλατφόρμα Stadia, μέσω της οποίας οι χρήστες θα μπορούν να παίζουν οποιοδήποτε παιχνίδι, σε…

    Stadia_Main
    Στο πλαίσιο του στο GDC 2019 και δια στόματος Sundar Pichai, η Google ανακοίνωσε την cloud-based gaming πλατφόρμα Stadia, μέσω της οποίας οι χρήστες θα μπορούν να παίζουν οποιοδήποτε παιχνίδι, σε οποιαδήποτε συσκευή διαθέτουν ήδη - καταργώντας την ανάγκη για παραδοσιακές κονσόλες ή high-end PCs. Με λίγα λόγια, ξεχνάμε τα πολύωρα downloads, τις εκνευριστικές εγκαταστάσεις και τις καθυστερήσεις στο φόρτωμα, ενώ θα μπορούμε να μεταφέρουμε τη δράση από συσκευή σε συσκευή (smartphone, tablet, PC, Smart TV) με ιδιαίτερα εύκολο τρόπο, καθώς η μόνη απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υποστηρίζουν τον Google Chrome. Φανταστείτε τη συγκεκριμένη υπηρεσία ως το Netflix των video games, όπου όλοι οι τρέχουν σε ισχυρούς διακομιστές (Stadia Servers) και η εικόνα μεταφέρεται - σε πραγματικό χρόνο - στην οθόνη της συσκευής μας. Σύμφωνα με την Google, κάθε μονάδα Stadia ενσωματώνει έναν custom επεξεργαστή (x86) με χρονισμό στα 2.7GHz, 16GB μνήμης RAM και μία custom AMD GPU, η απόδοση της οποίας αγγίζει τα 10.7 teraflops - περισσότερο από το αν συνδυάσει κανείς ένα PlayStation 4 Pro (4.2 teraflops) και ένα Xbox One X (6.0 teraflops) - ενώ ως λειτουργικό σύστημα επιλέχθηκε το Linux. Η ποιότητα του streaming μπορεί να αγγίξει ακόμα και ανάλυση 4K στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο, ενώ μελλοντικά - Θεού θέλοντος και bandwidth επιτρέποντος - θα υπάρξει και υποστήριξη για ανάλυση . Αυτό σημαίνει ότι οι περιορισμοί που υπήρχαν μέχρι σήμερα - τόσο από πλευράς λειτουργικού συστήματος, όσο και από πλευράς hardware - εξαφανίζονται, καθώς οι συνδρομητές της Stadia θα μπορούν να παίζουν πχ. Assassin’s Creed Odyssey στο smartphone τους, στο Mac ή στην Smart τηλεόρασή τους (συνδέοντας ένα Google Chromecast). Η υπηρεσία θα υποστηρίζει όλα τα χειριστήρια USB που μπορεί να έχουμε ήδη στην κατοχή μας (Xbox, PS4, Nintendo Switch), ωστόσο η Google θα κυκλοφορήσει και ένα δικό της ασύρματο χειριστήριο, το οποίο θα επικοινωνεί άμεσα με την πλατφόρμα μέσω Wi-Fi, ώστε να πραγματοποιείται ευκολότερα η μεταφορά του παιχνιδιού από τη μία συσκευή στην άλλη. Στο χειριστήριο θα υπάρχει ξεχωριστό κουμπί για τη λήψη και το διαμοιρασμό του εκάστοτε gaming session, μέσω του οποίου θα μπορούμε να στέλνουμε περιεχόμενο στο YouTube (4Κ/60p) ενώ παίζουμε. Παράλληλα, θα υπάρχει και ξεχωριστό κουμπί για πρόσβαση στον ψηφιακό βοηθό Google Assistant, από τον οποίο μπορούμε να ζητάμε πληροφορίες για το παιχνίδι σε πραγματικό χρόνο. Ένα από τα πρώτα παιχνίδια που ανακοινώθηκαν για την Stadia (εκτός από το Assassin’s Creed Odyssey που είδαμε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης) είναι το Doom Eternal των id Software/Bethesda Softworks, το οποίο θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2019. Η υπηρεσία - το συνδρομητικό μοντέλο της οποίας θα ανακοινωθεί κατά την καλοκαιρινή περίοδο - θα λανσαριστεί αρχικά σε ΗΠΑ, Καναδά, Ηνωμένο Βασίλειο και σε συγκεκριμένες περιοχές της Ευρώπης.