BioShock: Η επική σειρά της 2K Games έγινε 15 έτων!

    Πριν από δεκαπέντε χρόνια, το ρετροφουτουριστικό FPS «BioShock» επαναπροσδιόρισε ριζικά τους αφηγηματικούς κώδικες και έθεσε τις βάσεις για ένα από τα πιο εμβληματικά -και πιο αγαπημένα- video game…

    Bioshock-15th-8
    Πριν από δεκαπέντε χρόνια, το ρετροφουτουριστικό FPS «BioShock» επαναπροσδιόρισε ριζικά τους αφηγηματικούς κώδικες και έθεσε τις βάσεις για ένα από τα πιο εμβληματικά -και πιο αγαπημένα- video game franchises όλων των εποχών!
    «A man chooses...a slave obeys.»
    «Πνευματικό παιδί» του Ken Levine και της Irrational Games, το «BioShock» λαμβάνει χώρα το 1960, στην υποθαλάσσια πόλη της Rapture. Χτισμένη τα τέλη της δεκαετίας του 1940 από τον επιχειρηματία μεγιστάνα Andrew Ryan, η φανταστική αυτή ουτοπική κοινωνία δημιουργήθηκε για όσους επιθυμούσαν να εργάζονται, να ζουν, και να ευδαιμονούν μακριά από την αυξανόμενη καταπίεση των κυβερνήσεων και των αρχών. Στην πορεία, οι Dr. Brigid Tenenbaum, Dr. Yi Suchong και άλλοι επιστήμονες της Rapture ανακαλύπτουν μία ουσία, την οποία συλλέγουν από ένα είδος θαλάσσιου σαλιγκαριού στον πάτο του ωκεανού, που ονομάζεται ADAM. Με την ουσία αυτή μπορούσαν να δημιουργήσουν πλασμίδια, τα οποία τροποποιούν το ανθρώπινο γενετικό υλικό, παρέχοντάς του υπερφυσικές ικανότητες. [caption id="attachment_86827" align="alignnone" width="800"] Copyright ©2021 Take-Two Interactive Software[/caption] Για να καλύψει την απαιτούμενη ζήτηση αλλά και να αυξήσει τα έσοδά του, ο πρώην γκάνγκστερ και μαυραγορίτης Frank Fontaine επινοεί ένα νέο τρόπο συγκομιδής του ADAM, εμφυτεύοντας τους γυμνοσάλιαγκες στα σώματα νεαρών κοριτσιών, γνωστές και ως Little Sisters. Ωστόσο, η εκτεταμένη χρήση του ADAM αποδείχθηκε πως οδηγούσε σε πνευματική αστάθεια των χρηστών του και, μαζί με άλλα πολιτικά και κοινωνικά κινήματα της Rapture, οι Little Sisters έγιναν στόχοι αυτών που επιθυμούσαν περισσότερο ADAM. [caption id="attachment_86824" align="alignnone" width="800"] Copyright ©2021 Take-Two Interactive Software[/caption] Ο Ryan ηγήθηκε μιας επίθεσης, κατά τη διάρκεια της οποίας σκότωσε τον Fontaine και κατέλαβε τις εγκαταστάσεις παραγωγής του ADAM. Στη συνέχεια, για να προστατέψει τις Little Sisters δημιούργησε τους Dig Daddies - μεταλλαγμένους ανθρώπους με τεθωρακισμένες καταδυτικές στολές, οι οποίοι απέκρουαν από τους επίδοξους κυνηγούς τούς. [caption id="attachment_86830" align="alignnone" width="800"] Copyright ©2021 Take-Two Interactive Software[/caption] Την Πρωτοχρονιά του 1959, ξεσπά πόλεμος μεταξύ των κοινωνικών τάξεων της Rapture. Προερχόμενος από τις εργατικές τάξεις, ένας νέος χαρακτήρας εν ονόματι Atlas, ηγείται μιας νέας εξέγερσης εναντίον του Ryan, σκοτώνοντας πολλούς και αναγκάζοντάς τον να μεταλλάξει αρκετούς από τους οπαδούς του σε «Splicers» (εθισμένους στο ADAM) προκειμένου να προστατευτεί, οδηγώντας στην πτώση της μέχρι πρότινος «ουτοπικής» πόλης. Ως παίκτες, έχουμε υπό τον έλεγχό μας τον Jack, έναν άντρα που ανακαλύπτει τυχαία την Rapture, όταν το αεροπλάνο του συγκρούεται κοντά σε ένα φάρο, στο εσωτερικό του οποίου βρίσκεται η βαθύσφαιρα που οδηγεί στην υποθαλάσσια πόλη. Ο άνδρας καθοδηγείται μέσω ραδιοφώνου από τον Atlas, ο οποίος τον συμβουλεύει να προστατευθεί από τους «Splicers» και να σώσει την οικογένειά του από τον αδίστακτο Ryan...
    «We all make choices, but in the end, our choices make us.»
    Η σειρά «BioShock» απέκτησε πολλούς θαυμαστές σε όλο τον κόσμο, με τον πρώτο τίτλο να λαμβάνει διθυραμβικές κριτικές και βαθμολογία 96 στο Metacritic (ίδια βαθμολογία με τα Half-Life 2, Grand Theft Auto V, The Legend of Zelda: Breath of the Wild και Uncharted 2: Among Thieves). Οι τίτλοι της συνδυάζουν first-person shooter και role-playing στοιχεία, δίνοντας στον παίκτη ελευθερία σε ό,τι αφορά τους τρόπους προσέγγισης της μάχης και άλλων καταστάσεων. Αξιοσημείωτη είναι δεν και η προσέγγιση φιλοσοφικών και ηθικών εννοιών μέσω της αριστουργηματικής αφήγησης - η οποία είναι σαφώς επηρεασμένη από έννοιες όπως ο Αντικειμενισμός, ο ολοκληρωτικός ωφελιμισμός και ο Αμερικανικός εξαιρετισμός. [caption id="attachment_86828" align="alignnone" width="800"] Copyright ©2021 Take-Two Interactive Software[/caption] Από τον Μάιο του 2021, η σειρά φέρεται να έχει πουλήσει περισσότερα από 37 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως, γεγονός που την καθιστά επίσης ένα από τα πλέον εμπορικά επιτυχημένα video game franchises στην ιστορία των βιντεοπαιχνιδιών. Ο πρώτος τίτλος της σειράς κυκλοφόρησε για Microsoft Windows και το Xbox 360 στις 21 Αυγούστου του 2007 στη Βόρεια Αμερική, και τρεις μέρες αργότερα στην Ευρώπη και την Αυστραλία. Η έκδοση για το PlayStation 3, η οποία αναπτύχθηκε από την 2K Marin, κυκλοφόρησε διεθνώς στις 17 Οκτωβρίου του 2008 και στη Βόρεια Αμερική στις 21 Οκτωβρίου του ίδιου έτους, περιέχοντας πρόσθετα στοιχεία. Επίσης, το «BioShock» κυκλοφόρησε στις 7 Οκτωβρίου του 2009 και για Mac OS X.
    «There is no name for what I am, but the world is about to change.»
    Το σίκουελ, «BioShock 2», κυκλοφόρησε στις 9 Φεβρουαρίου του 2010. Στις 12 Αυγούστου του ίδιου έτους η Irrational Games αποκάλυψε ένα κλιπ για το νέο, τότε, παιχνίδι της με τον τίτλο «BioShock Infinite», το οποίο κυκλοφόρησε στις 26 Μαρτίου του 2013. Η κυκλοφορία του τελευταίου σημείωσε πωλήσεις άνω των 11 εκατομμυρίων αντιγράφων μέχρι και τον Μάιο του 2015. [caption id="attachment_86829" align="alignnone" width="800"] Copyright ©2021 Take-Two Interactive Software[/caption] Στις 30 Ιουνίου του 2016, η 2K Games ανακοίνωσε την κυκλοφορία του «BioShock: The Collection», μίας remastered συλλογής με τους τρεις τίτλους της σειράς (BioShock, BioShock 2, BioShock Infinite), προσφέροντας γραφικά υψηλής ανάλυσης και όλο το εξτρά ψηφιακό περιεχόμενο που είχε δημιουργηθεί για αυτούς (Museum of Orphaned Concepts, Challenge Rooms, Protector Trials, Minerva’s Den, Clash in the Clouds, Burial at Sea: Episode 1 & 2, Columbia’s Finest Pack). [caption id="attachment_86825" align="alignnone" width="800"] Copyright ©2021 Take-Two Interactive Software[/caption] Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, τον Οκτώβριο του 2019 η 2K Games ανακοίνωσε ότι η νέα προσθήκη της θρυλικής ρετροφουτουριστικής σειράς βρίσκεται ήδη υπό ανάπτυξη και πως πίσω από τον τίτλο βρίσκεται το νεοσύστατο στούντιο Cloud Chamber. Tο έργο τους δεν θα είναι εύκολο, καθώς θα πρέπει να μας ξεναγήσουν στους φανταστικούς (yet-to-be-discovered) κόσμους του επόμενου «BioShock» χωρίς το... μαγικό άγγιγμα του Ken Levine και της Irrational Games – αλλά υπό την καθοδήγηση της Kelley Gilmore (πρώην στέλεχος της Firaxis Games). Είσαι Gamer; To ίδιο και εμείς! Για αυτό έχουμε ό,τι χρειάζεσαι στο Gaming Zone!