Google I/O: Το AI κατακτά το Google Search!

    Το Googlάρισμα αλλάζει για πάντα. Έχουν ειπωθεί αρκετά κατά καιρούς για το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης. Κάποιες θέσεις βασίζονται σε εκτιμήσεις, άλλες σε ευσεβείς πόθους ή φόβο. Το μόνο σίγουρο…

    Google-Search-AI-main
    Το Googlάρισμα αλλάζει για πάντα. Έχουν ειπωθεί αρκετά κατά καιρούς για το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης. Κάποιες θέσεις βασίζονται σε εκτιμήσεις, άλλες σε ευσεβείς πόθους ή φόβο. Το μόνο σίγουρο είναι πως το μέλλον της αναζήτησης στο internet ανήκει στο AI και μετά την Microsoft, η Google μπαίνει στον χορό, αργά και προσεκτικά. Όπως είδαμε στο Google I/O, η προσέγγιση της Google είναι πολύ διαφορετική από αυτήν της Microsoft, αφού η βασική διαδικασία της αναζήτησης δεν έχει αλλάξει. Οι χρήστες ακόμα πληκτρολογούν τους όρους ή τις ερωτήσεις τους στο search bar. Όμως το AI στηρίζεται σε αυτό που ήδη έχει κάνει το Google Search το πιο αγαπημένο εργαλείο αναζήτησης: τα ήδη υπάρχοντα αποτελέσματα. Η Liz Reid κάνοντας επίδειξη κατά την διάρκεια της εκδήλωσης, πληκτρολόγησε στο google search μία ερώτηση, με τον ίδιο τρόπο που διεξάγεται  η συνηθησμένη αναζήτηση. Τα κλασσικά αποτελέσματα ήρθαν πρώτα αλλά λίγο αργότερα εμφανίστηκε μια μικρή περίληψη που γραμμένη απο ΑΙ. Πατώντας το πλήκτρο δίπλα, η περίληψη χωρίζεται πρόταση-πρόταση και η κάθε πρόταση ακολουθείται με τον αντίστοιχο υπερσύνδεσμο σε ιστότοπο, που το AI έχει βρει πως το περιεχόμενο του συσχετίζεται με την αναζήτηση και ο χρήστης μπορεί να μάθει περισσότερα απο αυτό. . Αν οι χρήστες θελήσουν να κάνουν κάποια επιπλέον ερώτηση, μπορούν να την προσθέσουν χωρίς να ξεκινήσουν την αναζήτηση από την αρχή. Αυτή η λειτουργία ονομάζεται AI Snapshot και είναι εξ’ ολοκλήρου δημιουργημένη από τα γλωσσικά μοντέλα μεγάλης κλίμακας της Google, που αντλούν πληροφορίες από το ανοιχτό internet. Ο σκοπός δεν μόνο η δημιουργία μικρών κειμένων πληροφοριών αλλά οι χρήστες να μπορούν να πηγαίνουν στα ανάλογα links ενδιαφέροντος και να διαβάζουν περισσότερα γι αυτά που αναζητούν. Οι υπεύθυνοι στην Google έχουν προειδοποιήσει πως η ΑΙ δεν θα ενεργοποιείται σε όλες τις αναζητήσεις. Προσωπικά θέματα, θέματα υγείας και προσωπικών οικονομικών δεν θα ενεργοποιούν την ΑΙ και τα αποτελέσματα θα εμφανίζονται κανονικά. Επίσης, θα πρέπει οι χρήστες να ενεργοποιήσουν την συμμετοχή τους στο Search Generative Experiece (SGE) εντός του νέου χαρκατηριστικού που ακούει στο όνομα Search Labs. Η ιδέα πίσω από τα AI Snapshots είναι η αναζήτηση να γίνεται με πιο πλούσιους και περίπλοκους όρους. Όπως είπαν οι υπεύθυνοι της Google χαρακτηριστικά, η ερώτηση «Τι να κάνω στο Παρίσι την επόμενη εβδομάδα» σε μια απλή αναζήτηση δεν είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική, αφού για να απαντηθεί αυτή η ερώτηση πρέπει να αναλυθεί σε άλλες ερωτήσεις όπως η οικονομική δυνατότητα, αριθμός και ενδιαφέροντα συνταξιδιωτών, αν ταξιδεύουν παιδιά, ποιες είναι οι προτιμώμενες ώρες επίσκεψης σε μουσεία και αξιοθέατα, πιθανές διατροφικές ιδιαιτερότητες (αλλεργίες, δυσανεξίες) και άλλα. Ο σκοπός της Google λοιπόν δεν είναι η κατάργηση των links ή η μείωσή τους όσο η ευκολότερη και πιο στοχευμένη πρόσβαση σε αυτά, ανάλογα με τις ερωτήσεις που θα κάνει ο χρήστης. Είναι επίσης σημαντικό πως το Google Search AI δεν είναι ίδιο με το ChatGPT ή το Bard της ίδιας της Google, παρά του ότι βασίζεται στα ίδια μοντέλα. Το Google Search AI έχει ως σκοπό να είναι όσο πιο ουδέτερο και μη-ανθρώπινο γίνεται. Σε αντίθεση με το δασκαλίστικο ύφος του προαναφερθέντος Bard ή την κρίση ταυτότητας του ChatGPT. Όπως ανέφερε αστειευόμενη η Liz Reid: «Όταν μιλάς με έναν βιβλιοθηκονόμο, τις περισσότερες φορές θέλεις βοήθεια με κάτι, όχι να πιάσεις φιλίες». Επίσης αναφέρθηκε πως η Google είναι προσεκτική στην διαχείριση της πληροφορίας, ώστε να αποφεύγονται λάθη και να μην υπάρχει κάποιου είδους προδιάθεση (bias) στις απαντήσεις. Απ’ ότι φαίνεται η Google στοχεύει σε μακροπρόθεσμη ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στην αναζήτηση στο διαδίκτυο, διαφοροποιώντας το από τα γλωσσικά μοντέλα όπως τα ξέρουμε από το ChatGPT, το Bard και το Bing, δίνοντας μεγαλύτερη βάση στην εξυπνότερη πρόσβαση στα ήδη υπάρχοντα αποτελέσματα που κάνουν την μηχανή αναζήτησής της την πρώτη επιλογή των χρηστών εδώ και χρόνια.