Πρόστιμο 1,49 δις ευρώ στη Google από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

    Τρίτο κατά σειρά πρόστιμο στη Google από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αυτή τη φορά ύψους 1,49 δις ευρώ επειδή η Google καταχράστηκε την θέση της στην αγορά της διαφημιστική αναζήτησης με την υπηρεσία…

    MargretheVestager
    Τρίτο κατά σειρά πρόστιμο στη Google από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αυτή τη φορά ύψους 1,49 δις ευρώ επειδή η Google καταχράστηκε την θέση της στην αγορά της διαφημιστική αναζήτησης με την υπηρεσία AdSense. [caption id="attachment_41907" align="aligncenter" width="1500"] Margrethe Vestager - Ευρωπαϊκή Επίτροπος Ανταγωνισμού[/caption] Όπως ανακοίνωσε η Margrethe Vestager, αντιπρόεδρος της αντιμονοπωλιακής επιτροπής, η Google χρησιμοποίησε περιοριστικές ρήτρες για να καθιερώσει την κυριαρχία της, απαγορεύοντας στους πελάτες της υπηρεσίας AdSense for Search να χρησιμοποιούν διαφημίσεις ανταγωνιστικών ιστοσελίδων. Το 2009 η Google προχώρησε σε αλλαγές επιτρέποντας την εμφάνιση διαφημίσεων των ανταγωνιστών της, υπό τον όρο όμως οι δικές της διαφημίσεις να είναι καταλαμβάνουν τα πλέον επικερδή σημεία. Το 2016 η Google απομάκρυνε αυτούς τους όρους, προφανώς με στόχο να δείξει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι δεν συντρέχει λόγος ελέγχου. Τελικά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να κυρώσει πρόστιμο 1.494.459.000 ευρώ, ποσό ίσο με το 1,29% των καθαρών κερδών της Google για το 2018, ένα ποσό που θεωρείται χαμηλό μιας και η Επιτροπή έλαβε υπόψη της τις προσπάθειες της εταιρείας τα τελευταία χρόνια για να διορθώσει τα κακώς κείμενα της πλατφόρμας AdSense. Σημειώστε ότι αυτό είναι το τρίτο πρόστιμο που επιβάλει η Επιτροπή στη Google με το πρώτο να έχει κυρωθεί το 2017 και να είναι ύψους 2,42 δις ευρώ, ενώ το δεύτερο επιβλήθηκε μέσα στο 2018 και ήταν το πλέον τσουχτερό, ύψους 4,3 δις ευρώ.