MINI Recharged: Το κλασικό Mini γίνεται… ηλεκτρικό!

    «Ο νέος είναι ωραίος, αλλά και… ο παλιός είναι αλλιώς» για αυτό και η Βρετανική φίρμα - μέλος του BMW Group - αποφάσισε να μετατρέψει το θρυλικό ΜΙΝΙ του Σερ Άλεκ Ισηγόνη σε αμιγώς ηλεκτροκίνητο…

    MiniEV-OxfordFactory-Main
    «Ο νέος είναι ωραίος, αλλά και… ο παλιός είναι αλλιώς» για αυτό και η Βρετανική φίρμα - μέλος του BMW Group - αποφάσισε να μετατρέψει το θρυλικό ΜΙΝΙ του Σερ Άλεκ Ισηγόνη σε αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα!
    Η ιδέα για το πρόγραμμα «MINI Recharged» προήλθε από την ομάδα μηχανικών του εργαστασίου της ΜΙΝΙ στην Οξφόρδη, η οποία το 2018 παρουσίασε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης μία ανάλογη μετατροπή, λαμβάνοντας ιδιαίτερα θετικά σχόλια. [caption id="attachment_76785" align="alignnone" width="1200"] Photo Credit: © BMW AG 2021[/caption] Το εν λόγω εργοστάσιο βρίσκεται στην «καρδιά» της κοινότητας (Morris Motors, British Leyland, Rover Group) για περισσότερα πάνω από 100 χρόνια και απασχολεί περισσότερους από 3.700 εργαζόμενους, οι οποίοι κατασκευάζουν περίπου 1.000 Minis την ημέρα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του BMW Group, οι κάτοχοι κλασικών Mini έχουν πλέον τη δυνατότητα να παραδώσουν το εμβληματικό όχημά τους στην ΜΙΝΙ και συγκεκριμένα στο εργοστάσιο της Οξφόρδης (το πρόγραμμά πραγματοποιείται αποκλειστικά στο Ηνωμ. Βασίλειο), όπου θα αποκτήσει «νέα πνοή» και θα τους επιστραφεί ως ηλεκτροκίνητο - μοναδικά αριθμημένο - όχημα. [caption id="attachment_76782" align="alignnone" width="1000"] Photo Credit: © BMW AG 2021[/caption] Η μετατροπή (το κόστος της οποίας δεν έχει διευκρινιστεί) δεν επηρεάζει την εξωτερική εμφάνιση του οχήματος, ενώ ο αρχικός κινητήρας αποθηκεύεται ώστε να μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί σε περίπτωση μελλοντικής μετασκευής. Το «εξηλεκτρισμένο» Mini τροφοδοτείται από έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος παράγει ισχύ έως 90 kW και επιταχύνει το όχημα από τα 0-100 χλμ/ω σε περίπου 9 δευτερόλεπτα. Η υποδοχή φόρτισης βρίσκεται κάτω από την τάπα του ρεζερβουάρ, ενώ η ενέργεια παρέχεται από μια μπαταρία υψηλής τάσης, η οποία μπορεί να φορτιστεί με ισχύ έως και 6,6 kW και επιτρέπει μια προβλεπόμενη αυτονομία 160 χιλιομέτρων. [caption id="attachment_76781" align="alignnone" width="900"] Photo Credit: © BMW AG 2021[/caption] Με μηδενικές εκπομπές ρύπων, τα ηλεκτρικά κλασικά Mini θα έχουν δυνατότητα εισόδου σε ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων πολλών μεγάλων πόλεων (π.χ. στην Oxford Street ή στο Piccadilly Circus), χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να πληρώσει προηγουμένως περιβαλλοντικό φόρο (Χρέωση Κυκλοφοριακής Συμφόρησης).
    Αλματώδη βήματα προς την ηλεκτρική κινητικότητα
    Η Βρετανική μάρκα πολυτελών οχημάτων κατάφερε να αυξήσει κατά 3,3,% τις πωλήσεις οχημάτων της σε όλο τον κόσμο φτάνοντας τις 302.144 μονάδες το 2021. Οι εκδόσεις MINI με αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης γνώρισαν αυξημένη ζήτηση. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 64,3% στα 53.243 οχήματα - περίπου 18% επί των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων το 2021. [caption id="attachment_76784" align="alignnone" width="800"] Photo Credit: © BMW AG 2021[/caption] Νικητής της χρονιάς αναδείχτηκε το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cooper SE (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 17,6 – 15,2 kWh/100 km σύμφωνα με το WLTP, συνδυασμένες εκπομπές CO2: 0 g/km). Το MINI Electric κατάφερε ακόμα και να διπλασιάσει τις ταξινομήσεις του (+98,2%), ενώ σχεδόν ένα στα τέσσερα MINI Countryman που κυκλοφορούν στην αγορά διαθέτει plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης. Με πληροφορίες και φωτογραφίες από την επίσημη ιστοσελίδα της BMW (PressClub Global).