Plaisio Blog

Το YouTube Shorts έρχεται στην Ελλάδα

Πριν από ένα χρόνο, το YouTube ανακοίνωσε ότι εργαζόταν για τη δημιουργία του YouTube Shorts, μιας εμπειρίας βίντεο μικρής διάρκειας, κατά την οποία όποιος θέλει μπορεί να δημιουργήσει μικρά, συναρπαστικά βίντεο μέσα από το κινητό του.Από τότε, η BETA έκδοση επεκτάθηκε σε 26 επιπλέον χώρες και ήδη έχουν αναρτηθεί πολλά, δημιουργικά και υπέροχα Shorts από την κοινότητα του YouTube. Τώρα, το YouTube ανακοίνωσε την παγκόσμια διάθεση του YouTube Shorts, με την δοκιμαστική (beta) έκδοση της υπηρεσίας να είναι διαθέσιμη σε περισσότερες από 100 χώρες – μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Το YouTube θα συνεχίσει να αναπτύσσει το YouTube Shorts σε συνεργασία με δημιουργούς και καλλιτέχνες με στόχο να προστίθενται διαρκώς νέες λειτουργίες.

Ένας νέος χώρος δημιουργικότητας 

Η δημιουργία βρίσκεται στον πυρήνα των βίντεο μικρής διάρκειας και στο YouTube επιθυμούν να κάνουν την ετοιμασία και την ανάρτηση των Shorts εύκολη και γρήγορη. Παρόλο που τα μικρής διάρκειας βίντεο είναι ήδη διαθέσιμα για προβολή μέσα από την πλατφόρμα του YouTube, οι Έλληνες χρήστες θα αποκτήσουν για πρώτη φορά πρόσβαση στα εργαλεία δημιουργίας των Shorts, όπως στην κάμερα πολλαπλών τμημάτων για την συρραφή διαφόρων βίντεο μαζί, στη δυνατότητα ηχογράφησης με μουσική υπόκρουση, στον έλεγχο της ταχύτητας αναπαραγωγής και σε πολλά άλλα.

Οι χρήστες θα μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν ηχητικά αποσπάσματα από τα δισεκατομμύρια βίντεο που είναι διαθέσιμα στο YouTube, ξεκλειδώνοντας έτσι ένα χώρο διασκέδασης και δημιουργικότητας που δεν έχει προηγούμενο. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορείτε να δώσετε τη δική σας δημιουργική πινελιά σε περιεχόμενο που σας αρέσει να βλέπετε στο YouTube και να το παρουσιάσετε σε ένα νέο κοινό – είτε πρόκειται για ένα βίντεο με αντιδράσεις στα αγαπημένα σας αστεία είτε για την δική σας παραλλαγή στην ολοκαίνουργια συνταγή ενός δημιουργού ή για την αναπαράσταση μιας κωμικής σκηνής. Οι δημιουργοί θα έχουν τον έλεγχο και θα μπορούν να επιλέγουν αν τα κανονικής διάρκειας βίντεο τους θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν με παραλλαγές, στην νέα υπηρεσία.

Επιπλέον, και ταυτόχρονα με τη διεθνή επέκταση του προϊόντος, το YouTube φέρνει μια νέα σειρά από λειτουργίες, διαθέσιμες σε όλες τις αγορές, όπως:

  • Προσθήκη κειμένου σε συγκεκριμένα σημεία στο βίντεο
  • Audio sampling από άλλα Shorts και προσθήκη στα δικά σας Shorts
  • Αυτόματη προσθήκη υποτίτλων στα Shorts σας
  • Μαγνητοσκόπηση έως και 60 δευτερολέπτων με την κάμερα του YouTube Shorts
  • Προσθήκη video clips από την μνήμη του κινητού σας σε βίντεο που δημιουργήθηκε μέσα από τη κάμερα του YouTube Shorts
  • Προσθήκη βασικών φίλτρων (filters) για χρωματική διόρθωση των Shorts, με περισσότερα εφέ να προστίθενται σύντομα

Το YouTube συνεργάστηκε στενά με μουσικούς συνεργάτες ώστε οι καλλιτέχνες και οι δημιουργοί να έχουν πρόσβαση σε μια μεγάλη μουσική βιβλιοθήκη για χρήση στα Shorts τους. Καθώς η δοκιμαστική (beta) έκδοση διατίθεται παγκοσμίως, εκατομμύρια τραγούδια (με τον αριθμό αυτό να μεγαλώνει συνεχώς) και μουσικές λίστες πάνω από 250 δισκογραφικών και εκδοτικών εταιρειών από όλο το κόσμο, συμπεριλαμβανομένων και των  Universal Music, Sony Music Entertainment, Sony Music Publishing, Warner Music Group, Warner Chappell Music, Believe, Merlin, Because Music, Beggars και Kobalt θα είναι επίσης στη διάθεση των δημιουργών Shorts.

Παρέχοντας μια αδιάλειπτη εμπειρία θέασης σε όλο το YouTube 

H δημιουργία αποτελεί ένα μόνο μέρος της εμπειρίας των Shorts και το YouTube θέλει να βοηθήσει τον κόσμο να εντοπίζει τα Shorts που ενδιαφέρουν και να βοηθήσει τους δημιουργούς να προβληθούν. Για το λόγο αυτό, προστέθηκε μια σειρά στην αρχική σελίδα του YouTube ειδικά για τα Shorts, λανσαρίστηκε μια νέα εμπειρία θέασης που επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν swipe up για να αλλάζουν εύκολα  βίντεο και προστέθηκε μια ειδική καρτέλα στην εφαρμογή για κινητά που επιτρέπει στους χρήστες να παρακολουθούν τα Shorts με μια κίνηση.

Στο YouTube επίσης προσπαθούν επίσης να εμβαθύνουν τη σχέση με τους δημιουργούς και τους καλλιτέχνες των Shorts που ενδιαφέρουν τους χρήστες, εντάσσοντας το περιεχόμενο τους στο YouTube που ήδη γνωρίζουν και αγαπούν. Για παράδειγμα, αν οι χρήστες ακούσουν κάποιο τμήμα από ένα τραγούδι σε κάποιο Short, θα μπορούν εύκολα να εντοπίζουν ολόκληρο το τραγούδι, να δουν όλο το μουσικό βίντεο και να μάθουν περισσότερα για τον καλλιτέχνη μέσα από το YouTube. Το παραπάνω είναι μάλιστα αμφίδρομο καθώς, πατώντας το κουμπί “create” οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν το δικό τους Short με τον ήχο από το συγκεκριμένο  βίντεο ή να δουν πως το χρησιμοποιούν άλλοι χρήστες στα Shorts τους.

Καθώς όλο και περισσότερος κόσμος βλέπει και δημιουργεί Shorts, αναμένεται τα συστήματα του YouTube να βελτιώνονται διαρκώς, κάνοντας όλο και πιο εύκολο για την υπηρεσία video streaming να παρέχει καλύτερες υπηρεσίες ώστε οι χρήστες να ανακαλύπτουν νέο περιεχόμενο, νέες τάσεις και δημιουργούς.

Στηρίζοντας τους δημιουργούς 

Το YouTube έχει βοηθήσει μια ολόκληρη γενιά δημιουργών να μετατρέψουν τη δημιουργικότητα τους σε επιχειρηματική δραστηριότητα και να γίνουν οι ίδιοι, οι εταιρείες media της επόμενης γενιάς. Τα τελευταία τρία χρόνια, το YouTube έχει καταβάλει πάνω από 30 δις δολάρια σε δημιουργούς, καλλιτέχνες και εταιρείες μέσων.

Τα Shorts είναι ένας νέος τρόπος παρακολούθησης και δημιουργίας στο YouTube, γι’ αυτό και διερευνώνται διάφοροι τρόποι για την εμπορική αξιοποίηση τους και την ανταμοιβή των δημιουργών για το υλικό τους. Το YouTube έχει δεσμευτεί να στηρίξει τη νέα γενιά δημιουργών των Shorts και εργάζεται διαρκώς για να βρεθούν νέοι τρόποι εμπορικής αξιοποίησης για το μέλλον.

Ως ένα πρώτο βήμα σε αυτό το ταξίδι, το YouTube ανακοίνωσε το YouTube Shorts Fund, ένα ταμείο 100 εκατομμυρίων δολαρίων τα οποία θα διανεμηθούν στο διάστημα 2021-2022. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ταμείο, ποιες χώρες θα έχουν πρόσβαση σε αυτό και άλλες λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν καθώς θα πλησιάζουμε στο λανσάρισμα του.

Το YouTube Shorts θα είναι διαθέσιμο σε όλους τους χρήστες στην Ελλάδα, από την Τετάρτη 14 Ιουλίου.

Στα παρακάτω βίντεο διάρκειας 1 λεπτού θα βρείτε tips για το πως να δημιουργήσετε πετυχημένα βίντεο:

Γ. Ιωσηφίδης

Γ. Ιωσηφίδης