Plaisio Blog

NVIDIA: Νέο AI DRIVE Xavier SoC και συνεργασία με την Volkswagen

Οι τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης εξελίσσονται με εντυπωσιακά γρήγορους ρυθμούς και η NVIDIA είναι μία από τις εταιρείες που οδηγούν την ταχέως αυτή αναπτυσσόμενη αγορά. 

Στο πλαίσιο της CES 2018, οι πύλες της οποίας ανοίγουν και επίσημα από αύριο, η αμερικανική κατασκευάστρια παρουσίασε το Xavier, ένα πανίσχυρο ολοκληρωμένο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) για αυτόνομα οχήματα.

Το Xavier, το οποίο ενσωματώνει περισσότερα από 9 δισεκατομμύρια τρανζίστορ, έρχεται με μία ειδικά τροποποιημένη CPU 8 πυρήνων, μια GPU με 512 πυρήνες Volta, έναν επεξεργαστή βίντεο 8K HDR, έναν επιταχυντή NVDLA (NVIDIA Deep Learning Accelerator) και βελτιστοποιημένους ανιχνευτές κίνησεις (ADAS). Η NVIDIA αναφέρει ότι το SoC μπορεί να εκτελέσει 30 τρισεκατομμύρια λειτουργίες ανά δευτερόλεπτο.

Η κατανάλωση κυμαίνεται στα 30W, καθώς η αρχιτεκτονική του είναι 15 φορές αποτελεσματικότερη από την προηγούμενη (ένα ιδιαίτερα σημαντικό χαρακτηριστικό, καθώς οτιδήποτε καταναλώνει ενέργεια, μειώνει αυτόματα την εμβέλεια των οχημάτων).

Θα αποτελεί βασικό τμήμα της πλατφόρμας NVIDIA DRIVE Pegasus AI, η οποία θα αποτελείται από δύο Xavier SoCs και δύο NVIDIA GPUs επόμενης γενιάς, δημιουργώντας τον πρώτο AI υπερυπολογιστή ειδικά για οχήματα με αυτονομία επιπέδου 5.

Έτσι, μετά την Uber, η οποία συνεργάζεται ήδη με την NVIDIA για τη δημιουργία του δικού της στόλου αυτόνομων οχημάτων από Volvo XC90 SUVs, και η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen θα υιοθετήσει την πλατφόρμα Drive IX στα επερχόμενα αυτόνομα μοντέλα της, όπως το αμιγώς ηλεκτρικό μικρό επιβατικό λεωφορείο I.D. Buzz (θα τεθεί σε παραγωγή το 2022), μέσω της οποίας θα μπορεί να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του Xavier.

Η Volkswagen σκοπεύει να ενσωματώσει και ένα ειδικό λογισμικό επαυξημένης πραγματικότητας, εν ονόματι Drive AR, το οποίο θα αναβαθμίσει τα οχήματα της με εξελιγμένα χαρακτηριστικά – όπως αναγνώριση προσώπου, gestures και εκτέλεση φωνητικών εντολών.

Παράλληλα με την Volkswagen, η NVIDIA ξεκινά συνεργασία και με την κινεζική Baidu. H συνεργασία μεταξύ των εταιρειών επικεντρώνεται και στην ανάπτυξη ενός “Intelligent Co-Pilot” με στόχο τη μαζική παραγωγή οχημάτων με προηγμένα χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης, μέχρις ότου επιτευχθεί αυτονομία επιπέδου 4 και 5 – όπου πέρα από την επιλογή προορισμού και την εκκίνηση του οχήματος, δεν απαιτείται καμία ανθρώπινη παρέμβαση.

Β. Ορφανίδης

Σχολικά 2018