Plaisio Blog

MWC 2018: Η εξέλιξη του IoT μέσα στα επόμενα χρόνια!

Το 4YFN (Four Years From Now) είναι μία εκδήλωση για startups που τρέχει παράλληλα με το MWC και φιλοξενεί ομιλητές/mentors από ολόκληρο το τεχνολογικό φάσμα, οι οποίοι συμμετέχουν σε keynotes και μοιραζονται τις εμπειρίες τους με το κοινό. 

Το πρώτο keynote που παρακολουθήσαμε σήμερα είχε τον τίτλο “The IoT 4 years from now” και αφορούσε την εξέλιξη του Internet of Things μέσα στα επόμενα έτη.

Το ρόλο του παρουσιαστή ανέλαβε ο Marc Pous, ιδρυτής της εταιρείας theThings.IO.

theThings.IO ειδικευεται στις λύσεις ΙοΤ (Cold Chain Tracking, Location Tracking, Connected PLCs κα.), οι οποίες με τη σειρά τους βασίζονται σε δίκτυα LPWAN (ow-Power Wide-Area Network).

Βλέποντας την πελατεία του να αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς (10.000+ λογαριασμούς μέσα σε ένα χρόνο), ο Pous αποφάσισε να καλέσει τρεις ειδικούς, τον Nick Burton της Belron/CarGlass, τον Alberto Cresto της επενδυτικής εταιρείας Momenta Ventures και τον Ignasi Vilajosana, CEO της ισπανικής Worldsensing, η οποία ειδικεύεται στις υλοποιήσεις IoT.

Το λόγο πήρε πρώτος ο Burton, ο οποίος μας εξήγησε την σπουδαιότητα του IoT, σε ό,τι αφορά το Fleet Management, τη διαχείριση έμψυχου και άψυχου υλικού αλλά και την βέλτιστη λειτουργία/συντήρηση των εργαλείων.

Για την Belron/CarGlass η ταχύτατη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση αποτελεί τον ένα και μοναδικό στόχο, ενώ η “Digital First” εμπειρία του πελάτη παίζει σημαντικό ρόλο για τη συγκέντρωση σωστών πληροφοριών (feedback).

Η εταιρεία του τοποθετεί κάθε χρόνο 9.000.000+ κρύσταλλα αυτοκινήτων, διαθέτει ένα στόλο 9.000 οχημάτων και διαχειρίζεται περισσότερα από 30.000 εργαλεία. Το τμήμα logistics χρησιμοποιεί αισθητήρες στα κρύσταλλα και στα εργαλεία, καθώς στις αποθήκες υπάρχουν περισσότερα από 120.000 διαφορετικά σχέδια, η μεταφορά και τοποθέτηση των οποίων οφείλει να γίνεται χωρίς περιθώρια λάθους.

Μάλιστα στις ΗΠΑ, όπου το Fleet Management είναι σημαντικό για τη μείωση των λειτουργικών εξόδων αλλά και για τον εντοπισμό των οχημάτων, ο πελάτης μπορεί να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την πορεία του τεχνικού, ώστε να ρυθμίζει το πρόγραμμα του ανάλογα.

Κλείνοντας, ο Burton δήλωσε ότι οι λύσεις ΙοΤ εξελίσσονται με ταχύτατους ρυθμούς, τόσο στο κομμάτι του B2B όσο και στο κομμάτι του B2C, ωστόσο, πιστεύει ότι η τοποθέτηση συστημάτων για χρήση σε εξωτερικούς χώρους και το κόστος αγοράς/συντήρησης πρέπει να κατέβουν ακόμα χαμηλοτερα – κυρίως με τη συνδρομή cloud υπηρεσιών.

O λόγος πέρασε στον Alberto Cresto, ο οποίος ερωτήθηκε γιατί στο χώρο του ΙοΤ δεν υπάρχουν εταιρείες-μονόκεροι (Unicorns), τουλάχιστον μέχρι σήμερα, τη στιγμή που οι περισσότερες ΙοΤ startups συνεργάζονται με όλες τις μεγάλες εταιρείες.

Πληροφοριακά, η λέξη «μονόκερος» χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά για να περιγράψει τις εταιρείες startup στον χώρο της τεχνολογίας, που βρέθηκαν από τη μία στιγμή στην άλλη να αποτιμώνται σε εμπορική αξία μεγαλύτερη του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων.

Ο Cresto απάντησε, λέγοντας ότι για τους υποστηρικτές του ΙοΤ και των εφαρμογών του, οι προσδοκίες είναι αυξημένες και πως μέσα στα επόμενα χρόναι θα υπάρξει μεγάλος αντίκτυπος στον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων.

Οι προσδοκίες αυτές βασίζονται στο γεγονός ότι το ΙοΤ θα είναι πιο ολοκληρωμένο, ένα κομμάτι στο οποίο θα βοηθήσει και η υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) ενώ παράλληλα, οι ανησυχίες για την ασφάλεια θα μειωθούν.

Επιπλέον, θεωρεί ότι ένα μεγάλο ποσοστό των υποστηρικτών θεωρούν πως οι συνεργασίες μεταξύ των εταιρειών θα ευδοκιμήσουν με στόχο την από κοινού δημιουργία λύσεων ΙοΤ, κάτι που δεν συμβαίνει αυτή τη στιγμή.

H ενσωμάτωση του blockchain, η χρήση AR εφαρμογών, τα LPWAN δίκτυα, οι νέες συνεργασίες και ο αυξανόμενος αριθμός των IoT experts θα δημιουργήσουν ιδανικό κλίμα και για μεγαλύτερα οφέλη, με την απόδοση των επενδύσεων (ROI) να αυξάνεται μαζί με τα νέα κέρδη, οδηγώντας έτσι στο μετασχηματισμό των επιχειρήσεων – ίσως και στους πρώτους «μονόκερους».

Τέλος, ο Ignasi Vilajosana ανέφερε πως αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερες από 600 πλατφόρμες ΙοΤ, γεγονός το οποίο κατακερματίζει το οικοσύστημα και αποτρέπει τους επενδυτές, οι οποίοι βλέπουν τους εκάστοτε κατασκευαστές να «κλείνονται» στις δική τους πλατφόρμες.

Η λύση για την ευρύτερη υιοθέτηση του ΙοΤ (σε εταιρικό, βιομηχανικό και οικιακό επίπεδο) είναι μια κοινή αρχιτεκτονική, αρχιτεκτονική η οποία θα είναι συμβατή και με τα παλαιότερα πρότυπα, μέσα από ένα εποικοδομητικό co-development και τη διαμοίραση της πληροφόριας, δημιουργώντας συνθήκες για καλύτερο και αποδοτικότερο Pinpoint Solving.

Smart cars, smart spaces, smart cities, smart services: To IoT έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας!

Β. Ορφανίδης

Σχολικά 2018
Apple Watch series 4