Σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων και ερευνών αγοράς Similarweb, τον περασμένο μήνα (Ιούνιος), οι επισκέψεις στην ιστοσελίδα του δημοφιλούς chatbot τεχνητής νοημοσύνης που αξιοποιεί την τεχνολογία της OpenAI μειώθηκαν κατά 9,7% σε παγκόσμιο επίπεδο.
Τον ίδιο μήνα επίσης, ο app tracker Sensor Tower είδε τα downloads της εφαρμογής του ChatGPT για συσκευές iOS να μειώνονται επίσης αφού είχαν κορυφωθεί στις αρχές Ιουνίου. Το μειωμένο ενδιαφέρον τον χρηστών φαίνεται να οφείλεται σε μία τάση που παρατηρείται τελευταία στο Internet, με την εταιρεία Similarweb να αναφέρει με «αριθμούς» ότι λιγότεροι άνθρωποι επισκέφτηκαν τις ιστοσελίδες -desktop και mobile- των Microsoft Bing, Google Bard και Character.AI τους τελευταίους μήνες.
Η Microsoft, είδε την κίνηση στη μηχανή αναζήτησής της να αυξάνεται σημαντικά από τον Φεβρουάριο έως στον Μάρτιο όταν και ξεκίνησε η διάθεση του ανανεωμένου και ενισχυμένου με Τεχνητή Νοημοσύνη, Bing. Από τότε, η κίνηση σε μηνιαία βάση μειώθηκε στην ιστοσελίδα της μηχανής αναζήτησης της, σχεδόν φτάνοντας τα επίπεδα επισκεψιμότητας που υπήρχαν πριν την έλευση του GPT-4-powered Bing. Η αλληλοεπίδραση επίσης των χρηστών με το ChatGPT (σε λεπτά) μειώθηκε κατά 8,5% από τον Μάϊο του 2023. Που οφείλεται αυτή η μείωση στο ενδιαφέρον των χρηστών;
Σύμφωνα με την εφημερίδα Washington Post, η μείωση ενδέχεται να οφείλεται -τουλάχιστον σε κάποιο ποσοστό- στο τέλος της σχολικής χρονιάς ενώ ένας άλλος ενδέχεται να είναι οι απαγορεύσεις και οι περιορισμοί που έχουν θέσει ορισμένες εταιρείες σε υπαλλήλους τους (π.χ. Google, Samsung) επειδή φοβούνται τη διαρροή εμπορικών μυστικών ή εταιρικών δεδομένων.