Το CERN σχεδιάζει μεγαλύτερο επιταχυντή σωματιδίων κόστους 21 δις ευρώ

    Ο νέος, σχεδόν τέσσερις φορές μεγαλύτερος, επιταχυντής σωματιδίων που σχεδιάζει το CERN υπολογίζεται πως θα κοστίσει περίπου 21 δις ευρώ, ενώ η ολοκλήρωση του έργου θα γίνει το 2050! Σύμφωνα λοιπόν…

    tunnelBeauty_00486
    Ο νέος, σχεδόν τέσσερις φορές μεγαλύτερος, επιταχυντής σωματιδίων που σχεδιάζει το CERN υπολογίζεται πως θα κοστίσει περίπου 21 δις ευρώ, ενώ η ολοκλήρωση του έργου θα γίνει το 2050! Σύμφωνα λοιπόν με τα όσα αποκάλυψε ο επικεφαλής του τμήματος Θεωρητικής Φυσικής στο CERN, Gian Francesco Giudice ο επιταχυντής που θέλουν να φτιάξουν για να αντικαταστήσει τον σημερινό Large Hadron Collider (LHC), ο οποίος και είναι ο μεγαλύτερος επιταχυντής σωματιδίων αυτή τη στιγμή στον πλανήτη. [caption id="attachment_39557" align="aligncenter" width="800"] Ο κόκκινος κύκλος παρουσιάζει τον νέο επιταχυντή σωματιδίων που σχεδιάζει το CERN μήκους 100 χιλιομέτρων, ενώ ο μπλε κύκλος τον σημερινό LHC του CERN μήκους 27 χιλιομέτρων.[/caption] Ο νέος επιταχυντής σωματιδίων, σύμφωνα με το σχεδιασμό, θα έχει συνολικό μήκος 100 χιλιομέτρων, όταν ο σημερινός έχει μήκος 27 χιλιομέτρων, ενώ θα είναι 6 φορές ισχυρότερος από τον σημερινό. Γιατί χρειαζόμαστε έναν τόσο μεγάλο επιταχυντή σωματιδίων; Η απάντηση έρχεται από τους θεωρητικούς Φυσικούς οι οποίοι ελπίζουν πως ένας μεγαλύτερος επιταχυντής σωματιδίων ο οποίος επιτρέπει οι συγκρούσεις των στοιχειωδών σωματιδίων να γίνονται με μεγαλύτερες ταχύτητες θα μας δώσει τη δυνατότητα να ανακαλύψουμε νέα σωματίδια. Εφόσον αποφασιστεί να προχωρήσουν στην κατασκευή του νέου μεγαλύτερου επιταχυντή αυτός αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2050. Το κόστος της κατασκευής του εκτιμάται πως θα ξεκινήσει από τα 9 δις ευρώ και φτάσει ή και θα ξεπεράσει τα 21 δις ευρώ σε βάθος χρόνου. Από αυτά τα 5 δις ευρώ θα χρειαστούν για την κατασκευή του τούνελ των 100 χιλιομέτρων, τα 4 δις ευρώ για το lepton collider όπου και με κόστος 9 δις ευρώ θα έχουμε  για 15-20 χρόνια σε λειτουργία έναν large electron position collider του οποίου η λειτουργία θα ξεκινήσει το 2040. Αργότερα και γύρω στο 2050 θα μπορούσε το ίδιο τούνελ να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με μια υπεραγώγιμη μηχανή πρωτονίων με κόστος που μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 15 δις ευρώ. https://www.youtube.com/watch?v=4aXgBzFAzDk Πηγή