The Legend of Zelda: 35 χρόνια στην καρδιά μας!

    Με αφορμή τα 35 χρόνια του franchise, πάρε την ασπίδα και το σπαθί και έλα μαζί μας να θυμηθούμε τι έκανε τα παιχνίδια The Legend of Zelda τόσο αγαπητά.

    LoZ35th-Main

    Υπήρξε μια εποχή, που οι θρύλοι του gaming, όπως τους γνωρίζουμε σήμερα, είτε ήταν κάτι καινούριο, σχεδόν πειραματικό θα έλεγα, είτε δεν υπήρχαν καν – όπως και οι κανόνες του πως να σχεδιάζει κάποιος ένα παιχνίδι ώστε να είναι μια διασκεδαστική εμπειρία για τους παίκτες. Ονόματα όπως ο Super Mario, ο Donkey Kong το Tetris και το Pong άρχισαν να ξεπηδάνε απο την βιομηχανία που μετά απο μια σκληρή κρίση στην Αμερική, δέχτηκε το φιλί της ζωής απο την Nintendo και το Nintendo Entertainment System. 

     

     

     

    Η εικόνα του gaming στην δεκαετία του 80 ήταν πολύ διαφορετική: οι 8-bit κονσόλες και υπολογιστές άρχισαν σιγά-σιγά να βρίσκονται στα σπίτια και τα νεότερα εκ των μελών, περίμεναν πως και πως το επόμενο παιχνίδι μαζεύοντας χαρτζιλίκι. Ο τύπος έπαιζε μεγάλο ρόλο για το πως εμφανίζονταν τα παιχνίδια. Τα πιτσιρίκια μαζεύονταν όλα μαζί, στην τηλεόραση του σπιτιού που τους άφηναν να συνδέσουν το μπλιμπλίκι τους και αντάλλαζαν ιδέες και θεωρίες για το πως θα προχωρήσουν το εκάστοτε παιχνίδι. Κάπου εκεί γεννήθηκε το πρώτο The Legend of Zelda. Στα παιχνίδια που δημιούργησε ο Shigheru Myiamoto, υπάρχει πάντα κάτι βιωματικό και αυτό φαίνεται να περνάει στον παίκτη. Το Legend of Zelda το εμπνεύστηκε από την εξερεύνηση των βουνών που βρισκόντουσαν κοντά στο σπίτι στο οποίο μεγάλωσε. Η διερεύνηση μιας μεγάλης σπηλιάς σε μία απο τις βόλτες του, άφησε ανεξίτηλη εντύπωση στο μυαλό του ως παιδί. Τόσο, που η πρώτη σκηνή του πρώτου Legend of Zelda είναι αυτή μιας σπηλιάς. Με έναν γέρο, ο οποίος σου δίνει το σπαθί σου για ξεκινήσεις την περιήγηση στο βασίλειο.

     

    It’s dangerous to go alone! Take this.

     

     

     

    Το πρώτο Legend of Zelda ήταν ίσως ένα απο τα πρώτα open-world παιχνίδια. Μπορεί να φαίνεται λίγο “παρατραβηγμένος” ο όρος, ειδικότερα όταν γίνονται ενδόμυχα συγκρίσεις με τα σημερινά παιχνίδια ανοιχτού κόσμου. Στην ουσία, όμως,  οι παίκτες ξεκινούσαν την αναζήτηση στην γη της Hyrule με ελάχιστες ενδείξεις για το που θα πρέπει να πάνε και τι θα πρέπει να κάνουν. Αυτά το ανακαλύπτουν σιγά-σιγά. Ή απλά αγοράζουν το τεύχος του Nintendo Power που έχει τον πλήρης οδηγό στρατηγικής, διότι αυτό ήταν το pay-to-win της δεκαετίας του 80. Οι συζητήσεις όμως για τα μυστικά και τα γεγονότα του παιχνιδιού άναβαν στα σχολικά προαύλια. Πως αποκτούνται τα μπλε ρούχα για τον Link; Υπάρχουν άλλα δωμάτια και διαφορετικές είσοδοι στα μπουντρούμια;

     

     

     

    Κάπως έτσι, η περιπέτεια του Myiamoto-sama απο παιδική ανάμνηση του ίδιου, πέρασε στην φαντασία εκατομμυρίων παιδιών και την έκανε να παίρνει φωτιά. Ήμασταν όλοι το χωριατόπαιδο που φόρεσε την πράσινη στολή για να γίνει κάτι μεγαλύτερο, να προκαλέσει την μοίρα και το απόλυτο κακό. Να σώσει το βασίλειο σώζοντας την πριγκίπισσα Zelda. Φέρνοντας με τις ηρωικές πράξεις του τα τρία στοιχεία του Triforce – την σοφία, το κουράγιο και την δύναμη – ξανά σε ισορροπία, παρά τα σχέδια του πανούργου Ganon.

     

    Στην αρχή αρχή ήταν το χάος

     

    Η ιστορία του Legend of Zelda έχει να κάνει με έναν αέναο κύκλο. Μια μάχη στην οποία, διαχρονικά ο κόσμος της Hyrule βρίσκεται απο την κοσμογονία του. Τρεις θεές δημιούργησαν τον κόσμο της Hyrule απο το χάος: Η Din, η θεά της δύναμης δημιούργησε το έδαφος. Η Nayru, η θεά της σοφίας, δημιούργησε την φυσική τάξη των πραγμάτων και τέλος, η θεά του κουράγιου, η Farore, έφτιαξε όλους τους κατοίκους του κόσμου

     

     

     

    Η κάθε μία, άφησε πίσω απο ένα κομμάτι. Η δύναμη απο την Din, η σοφία απο την Nayru και το κουράγιο απο την Farore. Απο αυτά, δημιουργήθηκε ένα πανίσχυρο αντικείμενο: Το Triforce. Ένα κειμήλιο που μπορεί να πραγματοποιήσει οποιαδήποτε ευχή αν κάποιο άτομο που διαθέτει και τις τρεις αρετές σε απόλυτη αρμονία– δύναμη, σοφία και κουράγιο – το αγγίξει.

     

     

     

    Αν κάποιος δεν τηρεί αυτό το προαπαιτούμενο, το Triforce σπάζει στα επιμέρους κομμάτια του, το άτομο που το ακούμπησε παίρνει μόνο το κομμάτι που αντιστοιχεί στο στοιχείο που εκτιμά περισσότερο ενώ τα άλλα δύο κομμάτια εμφανίζονται στα χέρια αυτών που οι θεές έχουν επιλέξει και ένας απο αυτούς πρέπει να το επαναφέρει σε ισορροπία, σώζοντας ταυτόχρονα και τον κόσμο της Hyrule απο σίγουρη καταστροφή. Γι' αυτό εμπιστεύτηκαν το πανίσχυρο αντικείμενο στην θεά Hylia, η οποία προστατεύει τον κόσμο της Hyrule, αλλά σε μια δύσκολη στιγμή ενάντια στις ορδές κακόβουλων δαιμόνων που επιβουλεύονται το Triforce, αποφασίζει να στείλει τους ανθρώπους στην αγκαλιά του ουρανού σε ένα μεγάλο κομμάτι γής και η ίδια εγκαταλείπει την αθανασία της για να χρησιμοποιήσει το Triforce και να απωθήσει τον King Demise έστω και για λίγο, ώστε ο κόσμος να πάρει μια ανάσα ηρεμίας.

     

     

     

    Μετά απο τα γεγονότα που αναφέρονται στο The Legend of Zelda: Skyward Sword, το οποίο επανακυκλοφορεί το καλοκαίρι και δεν θα αναλύσω σε βάθος για να μην χαλάσω την έκπληξη αν δεν το έχεις παίξει, θα υπάρχει διαχρονικά μια δαιμόνια ύπαρξη που θα γεννιέται ξανά και ξανά με την μορφή του Ganon ή του Ganondorf και θα ζητάει την δύναμη, μια μετενσάρκωση της Zelda που θα κατέχει την σοφία και ένας Link που θα έχει το κουράγιο να ενώνει το Triforce σε μια αέναη μάχη. Γι αυτό και σε σχεδόν όλα τα παιχνίδια Zelda η ιστορία είναι η ίδια, αλλά αλλάζουν τα γεγονότα γιατί κάθε φορά τόσο η Hyrule οσο και οι ήρωες είναι διαφορετικοί. Και λέμε σχεδόν, γιατί σε κάποια παιχνίδια, όπως το Majora’s Mask, δεν υπάρχει Zelda και ο κόσμος κινδυνεύει απο το φεγγάρι που προσκρούει στην γη της Termina ή το Link’s Awakening που έχει να κάνει με ένα νησί το οποίο στην κορυφή του υψηλότερου βουνού του κοιμάται στο αυγό του ένα τεράστιο πτηνό και ο Link πρέπει να το ξυπνήσει για να μπορέσει να φύγει από το νησί.

     

    Δόξα ανά τους αιώνες

     

     

     

    Το The Legend of Zelda πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα και πιο αγαπημένα franchises παγκοσμίως και όχι άδικα. Πρόκειται κυρίως για action-adventure τίτλους με έμφαση στην εξερεύνηση, την λύση γρίφων μέσα σε δεκάδες μπουντρούμια με την βοήθεια εργαλείων που βρίσκονται μέσα σε αυτά, αλλά και τις επικές μάχες. Σε κάποια παιχνίδια υπάρχει περισσότερο το στοιχείο παιχνιδιών ρόλων, με την αναβάθμιση των δυνατοτήτων του Link, ενώ σε άλλα οι αναβαθμίσεις έρχονται με την μορφή εργαλείων που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να αποκτήσεις πρόσβαση σε δυσπρόσιτα μέρη και να νικήσεις εχθρούς που μέχρι πριν φάνταζαν ανίκητοι. Η Nintendo δίνει τεράστια προσοχή στην δημιουργία τους και γι αυτό θεωρείται από τα μεγαλύτερα ονόματα στην βιομηχανία. Όταν κυκλοφορεί ένα παιχνίδι The Legend of Zelda είναι πάντα ένα σημαντικό γεγονός για την βιομηχανία των video games όπως και για τους παίκτες. Υπάρχουν συνολικά 19 κυρίως τίτλοι, συμπεριλαμβανομένων αυτών που εμφανίστηκαν στις φορητές κονσόλες της εταιρίας. Υπάρχουν υπάρχουν επίσης δεκάδες spin-offs, όπως η σειρά Hyrule Warriors που δίνει βάση στην μάχη και το Cadence of Hyrule που είναι το Crypt of The Necrodancer αλλά στην Hyrule.

     

     

    Το παιχνίδι που απογείωσε την δημοτικότητα της σειράς είναι αναμφίβολα το Ocarina of Time. Η πρώτη φορά που το Legend of Zelda μεταπήδησε στην τρίτη διάσταση στο Nintendo 64 και δεν υπάρχει λίστα με τα “καλύτερα παιχνίδια που φτιάχτηκαν ποτέ”, χωρίς να το συμπεριλαμβάνει κάπου στις υψηλότερες θέσεις. Παρ’ όλα αυτά, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε οτι όλα τα παιχνίδια Legend of Zelda έβαλαν το λιθαράκι τους στην καλή φήμη της σειράς, αφού, όπως αναφέραμε, η Nintendo δίνει τεράστια προσοχή ώστε οι παίκτες να έχουν μια εξαιρετική εμπειρία. Και φτάνουμε στο σήμερα, με το remake του αγαπημένου Link’s Awakening και την μεταφορά του απο το αγαπημένο ασπρόμαυρο Game Boy στο Nintendo Switch και, φυσικά, το Breath of The Wild.

     

    Link, Wake up.

     

     

     

    Φτάνουμε λοιπόν το τέλος του μπερδεμένου timeline, λοιπόν, που αποτελεί το Breath of The Wild. Μετά από τις εποποιίες του Hero of Time, μετά από όλες τις επικές περιπέτειες των διαφόρων Link του παρελθόντος, το τελευταίο στην χρονολογική σειρά Legend of Zelda δεν διαθέτει πομπώδες εισαγωγές. Δεν υπάρχουν τεράστια κάστρα ή βασίλεια. Μόνο αχανείς, έρημες εκτάσεις. Η Hyrule, σαρωμένη απο την δύναμη του Calamity Ganon δεν θυμίζει σε τίποτα τα προηγούμενα παιχνίδια. Σε αυτήν ζουν μόνο χαλάσματα και φαντάσματα του παρελθόντος και οι λίγοι σκόρπιοι κάτοικοι που περιμένουν ακόμα τον ήρωα που θα ενώσει το Triforce. Εν αναμονή για το επόμενο μεγάλο παιχνίδι Legend of Zelda, ελπίζω αυτό το αφιέρωμα να αποτελέσει υπενθύμιση πως, ακόμα και 35 χρόνια μετά, το παιδί μέσα μας πάντα θα διψάει για περιπέτεια. Πάντα θα αποζητάει την χαρά της ανακάλυψης και πάντα θα πιστεύει πως, ίσως, η μοίρα να του επιφυλάσσει κάτι παραπάνω, ειδικότερα στις ημέρες μας που τα οι δυσκολίες φαίνονται όλο και πιο μεγάλες.

     

    Το controller είναι δίπλα σου, μήπως θα είσαι εσύ ο επόμενος ήρωας της Hyrule;