Crash Bandicoot N Sane Trilogy Hands-on Review στο Nintendo Switch!

    Για εμένα ο Crash Bandicoot ήταν και θα είναι ένας ξεχωριστός χαρακτήρας, όπως ο Sonic ή ο Mario, ένα μικρό και θεότρελο πλασματάκι, το οποίο θα στριφογυρίζει για πάντα ανάμεσα στις πιο ξέγνοιαστες…

    CB_Review
    Για εμένα ο Crash Bandicoot ήταν και θα είναι ένας ξεχωριστός χαρακτήρας, όπως ο Sonic ή ο Mario, ένα μικρό και θεότρελο πλασματάκι, το οποίο θα στριφογυρίζει για πάντα ανάμεσα στις πιο ξέγνοιαστες αναμνήσεις της εφηβικής μου ζωής.  Όταν ανακοινώθηκε το remake των τριών πρώτων κεφαλαίων της γνωστής σειράς, κατά τη διάρκεια της E3 2016, οφείλω να ομολογήσω ότι ήμουν κάπως διστακτικός. Όπως και να το κάνουμε είχαν περάσει σχεδόν είκοσι χρόνια και φοβόμουν ότι ο μικρός ήρωας της Naughty Dog θα έδειχνε κάπως «ξεπερασμένος» μπροστά στους πρωταγωνιστές των σύγχρονων τίτλων.

    Η Τριλογία ενός… μαρσιποφόρου!

    Ας κάνουμε μία σύντομη αναδρομή στο story του Crash Bandicoot, σε περίπτωση που κάποιοι από εσάς (πολύ λίγοι θέλω να πιστέυω) δεν γνωρίζετε τις περιπέτειες του ανθρωπόμορφου αυτού πλάσματος. Η ιστορία ξεκινά στα φανταστικά Wumpa Islands, όπου στο πρώτο κατά σειρά Crash Bandicoot (Naughty Dog, Sony Computer Entertainment, 1996) ο σατανικός Dr. Neo Cortex και ο βοηθός του Dr. Nitrus Brio, προσπαθούν να μετατρέψουν τα ζώα του δάσους σε προσωπικούς τους στρατιώτες, δίνοντάς τους υπερφυσικές δυνάμεις με τη βοήθεια της μηχανής Evolvo-Ray. Ένα από τα πειραματόζωα τους, ο αγαπημένος μας Crash, καταφέρνει να δραπετεύσει, με στόχο να εμποδίσει τα σατανικά σχέδια του Dr. Cortex, αποφεύγοντας τις πονηρές παγίδες και κατατροπώνοντας τους υπαρχηγούς τους. Στο Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back (Naughty Dog, Sony Computer Entertainment, 1997) ο σατανικός επιστήμονας απαγάγει τον Crash και τον βάζει να μαζεύει κρυστάλλους στο N. Sanity Island, προσποιούμενος ότι τους χρειάζεται για να σώσει τον κόσμο. Η αδερφή του Crash, Coco, όσο και ο Dr. Nitrus προσπαθούν να τον προειδοποιήσουν, όμως… Τέλος, στο Crash Bandicoot: Warped (Naughty Dog, Sony Computer Entertainment, 1998), Dr. Cortex και Dr. Nefarious Tropy ενώνουν τις δυνάμεις τους με τον Uka Uka, το δίδυμο σατανικό άδερφο της μάσκας Aku Aku η οποία συνοδεύει τον Crash από το ντεμπούτο του και φροντίζει για την ασφάλεια του, προκειμένου να υποδουλώσουν την ανθρωπότητα. Crash και Coco Bandicoot προσπαθούν να τους σταματήσουν, ταξιδεύοντας στο χρόνο και συλλέγοντας κρυστάλλους, πριν προλάβουν να τους μαζέψουν οι αντίπαλοι τους!

    Τα σωστά υλικά, στη σωστή αναλογία!

    Η αμερικανική Vicarious Visions βρέθηκε αντιμέτωπη με μία τεράστια πρόκληση: έπρεπε να ξαναγράψει τον κώδικα των παιχνιδιών από την αρχή (μιας και το πρωτότυπο υλικό δεν ήταν «διαθέσιμο»), διατηρώντας το επίπεδο δυσκολίας, το gameplay (τρέξιμο, άλματα, χτυπήματα, παγίδες) αλλά και την αισθητική τους αναλλοίωτη - μία πρόκληση την οποία και έφερε εις πέρας με μοναδική μαεστρία! Οι τρεις τίτλοι της Naughty Dog είναι ακριβώς όπως τους θυμάμαι, μόνο που πλέον διαθέτουν πλούσια HD γραφικά, βελτιωμένα ηχητικά εφέ και ένα ανανεωμένο OST, διατηρώντας σε μεγάλο βαθμό την αυθεντικότητα των πρωτότυπων κομματιών. Παραμένουν εκνευριστικά δύσκολοι - ναι, έπαιξα πολλές φορές την ίδια πίστα μέχρι να συνηθίσω το χειρισμό - μιας και οι παγίδες του Dr. Cortex αποδείχθηκαν πιο ανθεκτικές από τη μνήμη μου (και την υπομονή μου).

    «Πρώτη επαφή»

    Το gameplay εξακολουθεί να είναι στριφνό και «απότομο», απαιτώντας προσεκτικές κινήσεις, θυμίζοντάς μου πως κάποτε τα παιχνίδια είχαν περιορισμένα «κανονάκια» και πως ο χαμένος, αργά ή γρήγορα, ξεκινούσε από την αρχή. Επίσης, διαπίστωσα ότι τα χειριστήρια του Switch είναι αρκετά ευαίσθητα, σε σχέση με τα εκείνα των μεγαλύτερων παιχνιδομηχανών, οδηγώντας το χαρακτήρα (δηλαδή εμένα) σε επαναλαμβανόμενα σφάλματα. Βέβαια, υπάρχει autosave, καθώς και δυνατότητα για manual save μετά από κάθε πίστα, καθώς και περισσότερα checkpoints. Επιπλέον έχουν προστεθεί δύο νέα επίπεδα, το Stormy Ascent (το οποίο είχε κοπεί από την αρχική έκδοση) και το Future Tense (Warped). H γλυκιά αίσθηση της νίκης, η ολοκληρωση της πίστας και οι πανηγυρισμοί του μικρού μαρσιποφόρου, ένα σωστά μετρημένο άλμα και ένα κύμα ευφορίας και ανακούφισης κατακλύζει το μέχρι πριν από λίγο φορτωμένο με σκέψεις μυαλό μου. Ακουστικά, βλέμμα καρφωμένο στην οθόνη του Switch και ο χρόνος κυλάει ευχάριστα… μέχρι να αδειάσει η μπαταρία. Στην οθόνη του Switch και σε ”handheld mode” τρέχει περίπου στα 30 καρέ/δευτερόλεπτο με την ανάλυση να αγγίζει τα 480p. Σε ”docked mode” η ανάλυση σκαρφαλώνει στα 720p, με τον ανταγωνισμό (PS4/PS4 Pro και Xbox One/Xbox One X) να κινείται με άνεση σε αρκετά υψηλότερες αναλύσεις. Η αλήθεια είναι πως τα καρτουνίστικα γραφικά του Crash Bandicoot N. Sane Trilogy διατηρούν την αυθεντικότητα τους, ακόμα και όταν τα απολαμβάνεις on-the-gο, αποδεχόμενος τις όποιες «περικοπές» υφών, αντανακλάσεων και σκιάσεων.

    «Γιατρέ μου, να το πάρω;»

    Η νοσταλγία, αυτή η ακατανίκητη δύναμη για την επιστροφή σε κάτι γνώριμο και αγαπημένο, δεν είναι ο μόνος λόγος για τον οποίο πρέπει να δοκιμάσεις το Crash Bandicoot N. Sane Trilogy. Η Vicarious Visions κατάφερε να μεταφέρει στις οθόνες μας ένα ουσιαστικό remaster, με απόλυτο σεβασμό στα πρωτότυπους τίτλους, δημιουργώντας όχι μία (ας μας επιτραπεί η έκφραση) αρπαχτή, αλλά δίνοντας μία νέα πνοή στο όμορφο, ζόρικο και προκλητικό - βγαλμένο από μία άλλη εποχή - gameplay της Naughty Dog. Σιγουρα, το πρώτο μέρος της τριλογίας, που είναι και το παλαιότερο, έχει περιορισμένη γκάμα κινήσεων, καθώς και μικρότερα και πιο λιτά σε περιεχόμενο/προκλήσεις επίπεδα, προσφέροντας τα απολύτως απαραίτητα. Όμως, τα δύο επόμενα κεφάλαια σπάνε τη μονοτονία, με περισσότερους συνδυασμούς κινήσεων, μικρότερο βαθμό δυσκολίας και μεγαλύτερη ποικιλία προκλήσεων, καθώς τόσο ο Crash όσο και η Coco μπορούν να κολυμπήσουν αλλά και να οδηγήσουν, δημιουργώντας μία πιο γνώριμη και σύγχρονη gaming εμπειρία. Ναι, οι κινήσεις είναι απότομες και δεν συγχωρούν τις βιασύνες… Ναι, τα γραφικά θυμίζουν (σε αρκετά σημεία) περισσότερο 2D παρά 3D … Ναι, απαιτεί υπομονή και επιμονή, αλλιώς την πληρώνει το χειριστήριο ή ότιδήποτε άλλο βρεθεί μπροστά σου εκείνη τη στιγμή (προσοχή οι νέοτεροι)… Ναι, το σενάριο φαντάζει φτωχότερο από εκείνο πολλών σύγχρονων indie games… Ωστόσο, ο Crash αποδείχτηκε ανθεκτικός στο χρόνο, επέστρεψε και σε ελάχιστες μέρες κατέκτησε για άλλη μία φορά την κορυφή των charts, όχι λόγω της νοσταλγίας, αλλά γιατί πίσω από αυτές τις παραξενιές και τους πειραματισμούς των 90s κρύβεται μία ξεχωριστή συλλογή αυθεντικών platformers, η οποία δεν πρέπει να απουσιάζει από τη βιβλιοθήκη σου! Ευχαριστούμε θερμά την IGE για την παροχή του Review Code. [summary_block total="8" label="Η άποψη μας"] Pros: Βελτιωμένα γραφικά, animation και ηχητική επένδυση, σωστή απόδοση, εμπειρία καθαρόαιμου platform, δυνατότητα για Autosave / Manual Save. Cons: Απλοϊκό σενάριο, δυσκολία και “κοφτές” κινήσεις που ενδέχεται να κουράσουν τους νέους παίκτους, 5.2GB χώρου ως ψηφιακό download. [/summary_block]   [mks_col] [mks_one_third]

    Η δοκιμή του Crash Bandicoot N Sane Trilogy έγινε σε Nintendo Switch

    [/mks_one_third] [mks_one_third] Τίτλος Crash Bandicoot N Sane Trilogy Είδος Παιχνιδιού Platform Εταιρεία Ανάπτυξης Vicarious Visions Εταιρεία Έκδοσης Activision [/mks_one_third] [mks_one_third] Πλατφόρμες PlayStation 4 Xbox One Windows PC NIntendo Switch [/mks_one_third] [/mks_col]