Το Ms. Pac-Man πιάνει για πρώτη φορά το απόλυτο σκορ από σύστημα τεχνητής νοημοσύνης

    Το Ms. Pac-Man κυκλοφόρησε το μακρινό 1981 και ήρθαμε στο 2017 ώστε κάποιος να καταφέρει να τερματίσει το παιχνίδι με το απόλυτο σκορ των 999.900 βαθμών. Ο παίκτης αυτός δεν είναι άνθρωπος, αλλά ένα…

    ms-pacman-atari2600
    Το Ms. Pac-Man κυκλοφόρησε το μακρινό 1981 και ήρθαμε στο 2017 ώστε κάποιος να καταφέρει να τερματίσει το παιχνίδι με το απόλυτο σκορ των 999.900 βαθμών. Ο παίκτης αυτός δεν είναι άνθρωπος, αλλά ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης της Microsoft! Το Ms. Pac-Man ήταν η έκδοση για το Atari 2600 και είναι η πρώτη φορά που το παιχνίδι τερματίζει με το μέγιστο δυνατό σκορ, τους 999.900 βαθμούς. Το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που τερμάτισε το παιχνίδι είναι της ομάδας deep learning Maluuba, την οποία ενσωμάτωσε τον Ιανουάριο η Microsoft. Για να επιτευχθεί το αποτέλεσμα χρησιμοποιήθηκε ένας συνδυασμός ενισχυτικής εκμάθησης με μια μέθοδο ανάλογη του διαίρει και βασίλευε. Οι ερευνητές που ασχολούνται με την τεχνητή νοημοσύνη επιλέγουν να δοκιμάζουν τα συστήματα τους σε video games μιας και μιμούνται καλύτερα την αταξία που δημιουργείτε στον πραγματικό κόσμο, συγκριτικά με στατικά παιχνίδια όπως για παράδειγμα το σκάκι. Ήδη από το 2015 το DeepMind AI της Google είχε μάθει πως να κερδίζει σε 49 games της Atari χρησιμοποιώντας ενισχυτική εκμάθηση, η οποία και προσέφερε θετική ή αρνητική αξιολόγηση κάθε φορά που το σύστημα AI προσπαθούσε να λύσει κάποιο πρόβλημα. Το Ms. Pac-Man είναι είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον video game μιας και είναι σχεδιασμένο ώστε εσκεμμένα να μην μπορεί να προβλεφθεί η κίνηση των φαντασμάτων στις πίστες του.Έτσι αν και κατά καιρούς είχαμε νέα υψηλότερα ρεκόρ στον τερματισμό του παιχνιδιού, ποτέ μέχρι σήμερα κανείς δεν είχε φτάσει να το τερματίσει στο απόλυτο σκορ, των 999.900 βαθμών στο Atari 2600, χωρίς κάποιο cheat.