Τελευταία άρθρα

Pokémon Go: η μανία πήγε στην Ιαπωνία με κάτι που δεν υπάρχει στον υπόλοιπο κόσμο!

Το περιβόητο Pokémon Go εκτόξευσε την αξία της Nintendo στα ύψη, προσπερνώντας, εν μια νυκτί και ασκαρδαμυκτί, τον κολοσσό της Sony.

Μέσα σε μόλις 2 εβδομάδες, κατέγραψε περισσότερα από 30 εκατομμύρια downloads, αποφέροντας 35 εκατομμύρια δολάρια, ξεπέρασε τους ενεργούς χρήστες του Twitter, αλλά και το engagement του Facebook. Όλοι κάνουν λόγο για μια επιτυχία, πρωτοφανή με παγκόσμια απήχηση και μάλιστα χωρίς ακόμα να έχει λανσαριστεί στην Ασία. Το app Pokémon Go είναι διαθέσιμο σε περισσότερες από 30 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλίας, Νέας Ζηλανδίας και αρκετών ευρωπαϊκών. Και όμως -όσο κι αν φαντάζει παράδοξο- δεν έχει ακόμα κυκλοφορήσει στη «γενέτειρά» του, την Ιαπωνία.

Η Ιαπωνία θα είναι η πρώτη ασιατική χώρα, στην οποία θα κάνει την «πρεμιέρα» της, το Pokémon Go και στη συνέχεια, θα ακολουθήσουν οι υπόλοιπες. Ο CEO της Niantic, John Hanke δήλωσε στο Forbes ότι η καθυστέρηση αυτή δημιουργήθηκε λόγω των τεράστιων τεχνικών απαιτήσεων στις οποίες πρέπει να ανταποκριθούν οι servers. Αν και το λανσάρισμα είχε προγραμματιστεί τελικά για σήμερα, λόγω μιας διαρροής email σε διαδικτυακά forums, αναβλήθηκε και «ψιθυρίζεται» ότι μεταφέρεται για αύριο (Πέμπτη 21/7).

Πέραν λοιπόν της αναμενόμενης Pokémon μανίας που αναμένεται να κατακλύσει και την Ιαπωνία, αποφέροντας μερικά ακόμα εκατομμύρια στη Niantic, Nintendo και the Pokémon Company (στις 3 εταιρείες πίσω από το smash hit game), το συγκεκριμένο λανσάρισμα έχει πολύ ενδιαφέρον και για έναν ακόμη λόγο: είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία θα έχει επίσημους συνεργάτες. Δηλαδή, η εταιρεία θα επιτρέπει σε επιλεγμένους συνεργάτες να γίνονται «sponsored spots». Ένας χορηγός θα έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει γυμναστήρια (gyms), μέρη όπου τα Pokémon θα μονομαχούν ή θα εκπαιδεύονται από τους παίκτες. Και αυτά τα μέρη θα είναι τα ίδια τους τα καταστήματα. Μια ιδιοφυής επιχειρηματική κίνηση, καθώς θα προσελκύσει κόσμο και πιθανούς πελάτες στα καταστήματά τους. Τα McDonalds θα είναι ο πρώτος επίσημος συνεργάτης, ο οποίος θα δει τα 3.000 καταστήματά του στην Ιαπωνία να μετατρέπονται σε virtual γυμναστήρια με πλήθος Pokémon συλλεκτών να συνωστίζονται μέσα, έξω και τριγύρω από αυτά.

Αυτή είναι μια συνεργασία που αξίζει να παρακολουθείται στενά, καθώς σε περίπτωση που το Pokémon Go δεν είναι μια παροδική τρέλα και καταφέρει να διατηρήσει ακμαίο το ενδιαφέρον των παικτών της, θα αποδειχθεί εξαιρετικά επικερδής τόσο για τους game makers και όσο για διάφορα brands. Ήδη, σύμφωνα με report του Bloomberg, η μετοχή των McDonalds έχει απογειωθεί απλά και μόνο με τα Pokemon-branded Happy Meals, πριν το επίσημο launch της στην Ιαπωνία. Μένει να παρακολουθήσουμε τη «φρενίτιδα» να μεταφέρει τη δίνη της στη γείτονα ήπειρο.

Μετράμε αντίστροφα …and we ll keep you posted.