ARM Cortex-A75 & A55 για AI on-the-go!

    Πέρυσι, στα πλαίσια της Computex, η ARM είχε παρουσιάσει εξελιγμένα SoCs, η βελτιστοποιημένη αρχιτεκτονική των οποίων έδινε ώθηση στις mobile VR εφαρμογές. Φέτος, η γνωστή κατασκευάστρια, ακολουθώντας…

    New_ARM_SoCs
    Πέρυσι, στα πλαίσια της Computex, η ARM είχε παρουσιάσει εξελιγμένα SoCs, η βελτιστοποιημένη αρχιτεκτονική των οποίων έδινε ώθηση στις mobile VR εφαρμογές. Φέτος, η γνωστή κατασκευάστρια, ακολουθώντας τις τάσεις της αγοράς, παρουσιάζει SoCs τα οποία συνεργάζονται αποτελεσματικότερα με τις πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) Ο πυρήνας Cortex-A75 αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα αυτής της εξέλιξης και σύμφωνα με την ARM, μπορεί να προσφέρει επιδόσεις "φορητού υπολογιστή" διατηρώντας την ενεργειακή κατανάλωση στα επίπεδα ενός σύγχρονου mobile επεξεργαστή (SoC). H ARM υπόσχεται >20% υψηλότερη απόδοση σε σχέση με τον Cortex-A72, η οποία επιτρέπει την εκτέλεση διεργασιών µηχανικής µάθησης (machine learning) και την απόδοση «δυναμικών συμπεριφορών» με τη χρήση εξελιγμένων αλγορίθμων.Σε δεύτερη φάση, ο «μικρότερος» Cortex-A55 μπορεί να μην διαθέτει τα «χαρίσματα» του Cortex-A75 αλλά είναι έως και 2.5 φορές αποδοτικότερος σε σχέση με έναν Cortex-A53, μία σημαντική αναβάθμιση για τα SoCs της μεσαίας κατηγορίας. Και οι δύο είναι συμβατοί με την μικροαρχιτεκτονική DynamIQ της ARM, εξέλιξη της big.LITTLE, η οποία παρουσιάστηκε το 2011 και έκτοτε χρησιμοποιείται στα SoCs «έξυπνων» φορητών συσκευών (smartphones, tablets κα.), βελτιώνοντας την απόδοση και μειώνοντας την ενεργειακή κατανάλωση.Με την τεχνολογία DynamIQ είναι εφικτό το γκρουπάρισμα έως και 8 πυρήνων διαφορετικού τύπου σε μία ομάδα (cluster), δημιουργώντας ετερογενείς ομάδες με πυρήνες χαμηλής/υψηλής απόδοσης, οι οποίοι μοιράζονται την ίδια μνήμη και λειτουργούν αρμονικά ως ενιαίες επεξεργαστικές μονάδες. Από πλευράς γραφικών, η ARM παρουσίασε τη νέα Mali-G72, η οποία όχι μόνο εμφανίζεται έως και 17% ενεργειακά αποδοτικότερη από την Mali-G71 GPU αλλά και ταχύτερη στη διαχείριση δεδομένων, βοηθώντας στην ταχύτερη εκτέλεση απαιτητικών games και VR εφαρμογών. Μοναδική «παραφωνία» σε όλες αυτές τις ανακοινώσεις είναι ότι θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το 2018, όπου οι νέοι πυρήνες θα περάσουν σε μαζική παραγωγή και από εκεί σε εμπορικές υλοποιήσεις (smartphones/tablets κα.).Πηγή