Ήξερες ότι το Google Play μπορεί να σου προσφέρει πολλά περισσότερα από την εγκατάσταση ή απεγκατάσταση μιας εφαρμογής; Το επίσημο ηλεκτρονικό κατάστημα του Android έχει αρκετές επιπλέον δυνατότητες, όπως πχ. την ανάκτηση εφαρμογών, την επιστροφή χρημάτων (υπό προϋποθέσεις), την αναζήτηση εφαρμογών από συγκεκριμένους προγραμματιστές/εταιρείες, ακόμα και την επιβολή γονικού ελέγχου, αρκεί να το ρυθμίσεις κατάλληλα.
Ο οδηγός αυτός θα σε βοηθήσει να ανακαλύψεις όλα από τα παραπάνω «τεχνάσματα», ώστε να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τις δυνατότητες της Android συσκευής σου!
1. Ανάκτηση εφαρμογών
Μετά από την αγορά μιας εφαρμογής στο Play Store, μπορείς να την εγκαταστήσεις σε οποιαδήποτε συσκευή με τον Google λογαριασμό σου, χωρίς να χρειαστεί να πληρώσεις ξανά για την εφαρμογή. Μπορείς επίσης να ενεργοποιήσεις (ανακτήσεις) εφαρμογές οι οποίες ήταν προεγκατεστημένες στην τρέχουσα ή σε κάποια παλαιότερη συσκευή σου, αρκεί να υπάρχουν ακόμα στις λίστες του ηλ. καταστήματος.- Στο Android smartphone ή το tablet που χρησιμοποιείς, ανοίγεις το Play Store.
- Επιλέγεις Μενού > Οι εφαρμογές και τα παιχνίδια μου > Βιβλιοθήκη.
- Εντοπίζεις την εφαρμογή που επιθυμείς να επανεγκαταστήσεις
- Επιλέγεις Εγκατάσταση ή Ενεργοποίηση.
2. Προστασία με κωδικό πρόσβασης στο Google Play
Για να αποτρέψεις τα παιδιά να κάνουν μία ανεπιθύμητη αγορά από το Play Store, μπορείς να ορίσεις έναν κωδικό (PIN), αφού πρώτα επιβεβαιώσεις τον ήδη υπάρχων κωδικό του Google λογαριασμού σου. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να μεταβείς στο μενού ρυθμίσεων και από εκεί να εντοπίσεις τις επιλογές «Γονικοί έλεγχοι» και «Έλεγχος ταυτότητας για αγορές». Όσον αφορά την πρώτη, γυρίζεις το διακόπτη (toggle) στη θέση "On" και πληκτρολογείς έναν κωδικό εισόδου. Εκεί υπάρχουν και ρυθμίσεις σχετικά με το όριο ηλικίας για την εμφάνιση/εγκατάσταση εφαρμογών, καθώς και τον έλεγχο μουσικού περιεχομένου. Όσον αφορά τη δεύτερη, ακόμα και αν δεν έχεις ενεργοποιήσει τον γονικό έλεγχο, το Play Store θα αρνηθεί να εκτελέσει οποιαδήποτε συναλλαγή, αν δεν του δωθεί ο κωδικός (εναλλακτικά το δακτ. αποτύπωμα) του διαχειριστή.3. Επιστροφή χρημάτων από το Google Play
Η Google, σε γενικές γραμμές, δεν κάνει επιστροφές χρημάτων για τις περισσότερες αγορές στο Play Store. Ωστόσο, υπάρχουν εξαιρέσεις και φυσικά μπορείς να επικοινωνήσεις απευθείας και με τον προγραμματιστή της εφαρμογής. Το ηλεκτρονικό κατάστημα της αμερικανικής εταιρείας θα σου επιστρέψει χρήματα εάν:- Η εφαρμογή αγοράστηκε κατά λάθος από κάποιον ανήλικο, χωρίς την άδειά σου
- Αυτό που αγόρασες δεν λειτουργεί ή δεν το έλαβες/εγκατέστησες
- Δεν πραγματοποιεί αυτά που υπόσχεται
- Ανοίγεις μία εφαρμογή περιήγησης (Chrome, Firefox, Safari κα.) στο υπολογιστή, το tablet ή το smartphone σου, καθώς δεν μπορείς να ζητήσεις επιστροφή χρημάτων από την mobile εφαρμογή του Google Play Store.
- Πληκτρολογεις https://play.google.com/store/account στη μπάρα αναζήτησης
- Επιλέγεις το λογαριασμό σου και στη συνέχεια βλέπεις το "Ιστορικό παραγγελιών"
- Εντοπίζεις την παραγγελία που θέλεις να επιστρέψεις
- Στα δεξιά της παραγγελίας, επιλέγεις το εικονίδιο "Περισσότερα"
- Επιλέγεις Αναφορά προβλήματος.
- Περιγράφει την κατάσταση, συμπληρώνεις τη φόρμα και υποδεικνύεις το λόγο για τον οποίο επιθυμείς την επιστροφή χρημάτων.
- Θα εμφανιστεί ένα μήνυμα επιβεβαίωσης. Η απόφαση λαμβάνεται συνήθως μέσα σε 15 λεπτά και έρχεται μέσω email